Beantwoorden
Filip1972
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Pin code

Hey,

 

Sinds ik die nieuwe witte modem heb kan ik mijn printer niet meer verbinden via WPS. Is er een mogelijkheid om op de router een pin code in te geven want die geeft de printer wel?

 

Alvast bedankt

Filip

0 Likes
10 reacties
MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Pin code

Hey Filip.

De Witte modem heeft ook een wps knop aan de voorkant, normal zou het moeten lukken. Trouwens deze modem behoud ook de code van de vorige modem indien de vorige modem ook een met wifi was en zou in principe niet opnieuw moeten ingesteld worden op de printer . Neen op je vraag..  Het gaat niet via pincode. Als het manueel niet lukt probeer de WiFi code in iets gemakkelijkers te wijzigen via mijntelenet.  Dat kan soms helpen . 

Tln R.tech.
Filip1972
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Pin code

Hey Mario,

 

Dank voor je reactie. De WPS knop weet ik staan maar ze koppelen echter niet. Mijn vorige modem had geen wifi en moest via een bijkomende router. Die wou ik nu weg doen maar ik kan maar niet verbinden met de modem. Zou ik de printer eerst moeten resetten? Wat bedoel je met een makkelijkere wifi code?

De printer heeft ook geen LAN poort.

MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Pin code

@Filip1972

De modem krijgt standaard een eigen WiFi code mee (zie stikkers of plaatje aan de zijkant). Door op de wps knop te drukken stuurt de modem deze code door naar bv. De printer. Deze code kan mogelijk iets te complex zijn voor je printer waardoor deze niet kan koppelen . De standaard code kan je wijzigen naar bv. CODEJANSSEN. Dit gaat de printer makkelijker accepteren. Je kan deze zo wijzigen :

Mijntelenet /je thuisnetwerk /modem details/beveiliging .

Dit probleem is in praktijk al voorgevallen en verholpen via deze handelingen . Screenshot_20180803-195442.jpg

Je kan ook terug de WiFi naam en code die je router had gebruiken, dan verbind de printer vanzelf terug. 

 

 

Tln R.tech.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Pin code

Niet vergeten te kijken in je "Mijn telenet" settings of de WPS wel aan staat. Bij mij staat die uit. Ik lust dat systeem niet. Zelf een Wificode erin steken is een beter idee. Doe dan iets dat je makkelijk onthoudt. En dan zal je eventueel via configuratiescherm je printer opnieuw moeten zoeken. Eens hij die gevonden heeft zal je niet veel moeten doen want de software is al geïnstalleerd. Ook altijd veiliger om je printer een fixed (vast) IP adres te geven in de range 192.168.0.10 tot 100. 192.168.0.2 tot 192.168.0.9 vrij houden voor eventuele Acces Points die je zelf installeert.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pin code

Hoe meer informatie jij geeft, hoe beter men je kan helpen, dus het is misschien handig om ook even te vermelden om welke printer (merk, model, type) het gaat.

 

Persoonlijk vind ik het veranderen van de sleutel ("wachtwoord") van je draadloze netwerk een beetje drastisch, dus dat zou ik laatste optie houden.

 

De ervaring op het forum leert dat sommige toestellen problemen hebben als je één netwerk hebt ingesteld, dus eenzelfde netwerknaam (SSID) vóór 2.4GHz en 5GHz. Via Mijn Telenet kan je het netwerk opsplitsen, zodat je 2 netwerknamen hebt. Ik zou dat eerst proberen en dan nog eens via WPS.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Filip1972
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Pin code

Hey allemaal,

 

Bedankt voor alle tips. Ik heb alles geprobeerd maar niets werkt. Kortere SSID, 2.4 ghz en 5 Ghz, printer reset, ...Ik heb uiteindelijk ook een USB aansluiting gevonden bij de HP 3050 printer( er hing een sticker over met "no usb") en dan de configuratie gedaan maar ook dat lukt niet. De printer hing vroeger op een linksys E 1500 en dat werkte wel. Ik zal hem wel verder met de USB aansturen want ik heb er even genoeg van.

 

Veel plezier nog

Filip

MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Pin code

 @Filip1972

Jammer dat het nog niet gelukt is . Je vermeld dat je een kortere SSID geprobeerd hebt maar daar zal het niet zozeer aan liggen. Ken je nog het correcte SSID en Wachtwoord van je oude router nog?  Neem deze over in je Telenet modem let wel  op dat je niet Wep versleuteling gebruikt . Deze is niet zo veilig . 

Tln R.tech.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Pin code

@MarioD

 

Ondersteunt de HGW van Telenet nog altijd WEP?  Als dat zo is, dan is dat in principe een klein schandaal, want WEP is echt niet meer van deze tijd. WPA2 loopt trouwens ook op de laatste benen;WPA3 staat al aan de voordeur...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Filip1972
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Pin code

Dat had een mooie oplossing kunnen zijn. De smartphones herkenden het netwerk direct. De printer echter niet. De beveiliging stond automatisch op WPA/WPA2. De printer is nu geïnstalleerd met USB en dan probeer ik via de HP software de verbinding te wijzigen van USB naar draadloos. De software zoekt het netwerk, ik vul het WW in en er verschijnt een voortgangbalk gedurende 1 minuut en dan geeft de software een onbekende fout. 1 maal heb ik gehad dat de printer zogezegd verbonden was maar dat hij wachtte op een IP adres. Na enkele minuten is die melding verdwenen zonder resultaat. 

 

Het zal met een draadje zijn:)

0 Likes
MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Pin code

@sb

My bad... Neen HGW ondersteund geen WEP ! Smiley Knipoog

Tln R.tech.
0 Likes