Beantwoorden
RubenDR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! En we zijn vertrokken!

Plots zeer slecht internet

Beste mensen,

 

Sinds vorige week maandag (06-08-2018) hebben we hier thuis plots zeer traag internet...
Zowel wifi als kabel gaan zeer traag, we gebruiken thuis allemaal windows 10 en hebben zo'n zwarte modem.


Heb al verschillende keren de modem heropgestart, zonder succes...
Ook hebben we dan de wifi boosters van Telenet aangeschaft, weeral zonder succes... Maar toen ik net na het installeren van de Boosters de speedtest deed, kreeg ik plots een snelheid van 25 mb/s. Direct bij de volgende test niet meer...


het is zeer vreemd want volgens mijn pc geeft hij met wifi een snelheid van 892 mb/s & met kabel zelfs 1gb/s.


heb alles al geprobeerd van instelling op Mijn Telenet als nog eens geprobeerd zonder de wifi boosters, niets blijkt te helpen, alsof de modem zijn eigen signaal tegenhoudt.
Het rare is dat volgens de Telenet speedtest ik een snelheid krijg van soms eens 3 mb/s en soms eens 7 mb/s, wat nog niet super veel is. Maar als ik dan een simpele download doe, krijg ik een snelheid van rond de 40 kb/s... Zie bijgeleverde foto van de prestatiemanager

Alvast bedankt

Ruben
telenet 1.jpg

5 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Plots zeer slecht internet

De modem kan stuk zijn. Ga die omwisselen in een telenet center.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Plots zeer slecht internet

Ik zou idd ook zoals @Puch zegt gewoon een nieuwe modem gaan halen in een telenet center. Normaal gezien doen ze hier niet moeilijk over. Hopelijk is het dan wel opgelost.

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Plots zeer slecht internet

Denk dat je een foutje hebt gemaakt, wifi 892 mb en kabel 1gb/s?

zwaarste abo voor particulier is Fiber 200 + speedboost 400 = 400 mb/s max.

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Plots zeer slecht internet

@Cru

@RubenDRbedoelt de verbindingssnelheid tussen de modem en zijn computer, niet zijn internetsnelheid.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Plots zeer slecht internet

Oké,

 

On topic: als je met meerdere toestellen trage snelheid hebt best modem laten vervangen.

 

Kom dit vaak tegen op install dat een docsis 3 modem de oorzaak hiervan is, mercury modem is de standaard nu 

0 Likes