Beantwoorden
Tweeling68
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Powerline probleem na rechtstreeks verbinden op modem

Hallo allemaal, 

 

Graag had ik een oplossing gevonden voor volgende probleem.

Ik heb ongeveer een jaar geleden een wifi powerline set aangeschaft omdat ik mijn werkplaats totaal geen verbinding op mijn tablet had.

Nadat ik deze set heb geinstalleerd verbeterde de verbinding met momenten wel maar ook regelmatig viel deze weg.

Ik heb naar telenet gebeld en kreeg na 2x bellen de vriendelijke uitleg dat ze me niet konden helpen en ze een technieker gingen sturen. 

Deze man stelde wel vast dat het bereik heel laag lag en dat hij dit al doorgegeven had.

Vervolgens heeft hij alle stopcontacten getest en bleek dat de contacten die aan de 2e zekeringkast verbonden zijn niet naarbehoren contact doorgaven wat hij normaal vond.

De raad die hij gaf was om een utp kabel vanuit de modem naar de wifipowerline te verbinden.

Ik heb deze raad opgevolgd en het werkt , doch zijn er nog momenten op de powerline het rode licht aanspringt.

Maar het grootste probleem is dat bij het aansluiten van de powerline de verbinding bij de andere toestellen wegviel. 

 

Sorry voor de lange uitleg ....

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Verbinding powerline

0 Likes
4 reacties
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Powerline probleem na rechtstreeks verbinden op modem

Als je een utp kabel van de modem in de wifi powerline steekt gaat deze zich gedragen als een acces point. Dan moet je de powerline die aan de modem zit wel uittrekken. Nu maak je een loop omdat je wifi powerline zowel via de utp kabel als van de powerline aan de modem een signaal krijgt. En zo zorg je voor problemen op je hele netwerk.

Tweeling68
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Powerline probleem na rechtstreeks verbinden op modem

Bedankt voor uw antwoord , dus als ik het goed begrijp moet ik de powerline die met de modem verbonden is afsluiten en dan kan ik de utp kabel naar de wifi powerline gebruiken?

0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Powerline probleem na rechtstreeks verbinden op modem

@Tweeling68 

 

Ja zo is het. Powerline aan de modem weghalen, deze is nu compleet overbodig omdat je nu door de utp kabel een rechtstreekse verbinding hebt met de modem en je wifi powerline. 

 

 

Tweeling68
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Powerline probleem na rechtstreeks verbinden op modem

Dank je wel voor de informatie 👍