Beantwoorden
Rambooke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Printen via router

Ik heb op de eerste verdieping een Brother HL-4140 CN printer (LAN netwerkprinter) gekoppeld aan een wireless router Belkin F5D8235-4 v2 (MAC 0022756xxxxx)
Het lukt me momenteel niet om via de Telenet-modem (die beneden staat) draadloos een verbinding te krijgen met de printer.
Op welke manier moet ik de router connecteren met de Telenet-modem zodat ik van elke verdieping draadloos kan printen of is dit niet mogelijk?

0 Likes
8 reacties
TheMadhouse
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Printen via router

Hallo,

Is de Belkin router via de kabel verbonden met uw telenet router?
Just_IT_things
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Printen via router

Uw Belkin Router via een ethernet kabel verbinden met uw telenet Router. Zorg wel dat je eerst de Dhcp functie van uw Belkin router uitschakelt. Vergeet ook niet uw Belkin wirless te configureren met de juiste gegevens. Ik adviseer je om hetzelfde ssid te gebruiken als je Telenet Router met hetzelfde wachtwoord. Zo zal je pc/tablet automatisch verbinden met de Router (hoewel uw Belkin eerder een accesspoint zal zijn) die het sterkste signaal uitstuurt. Kies ook 2 verschillende kanalen voor de wifi zodat ze elkaar niet storen. Kies kanaal 1, 6 of 11 voor 2.4ghz. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Printen via router

Andere mogelijkheid is opzoeken welke poorten uw printer gebruikt om te printen. Deze zal je dan moeten openen op het ip adres van je printer.

Stel je printer heeft IP adres 192.168.1.50 op de router van Belkin en die router van Belkin krijgt een IPadres van de Telenetrouter of je hebt die er vast ingestoken 192.168.0.49; Dan moet je op de Belkin router de poorten open zetten naar 192.168.1.50.

Op je PC stel je in dat uw printer op 192.168.0.49. Op die manier gaan alle printsignalen naar dat adres die ze zal doorsturen naar je printer.

Een beetje moeilijk maar dat gaat ook.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rambooke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Printen via router

Neen, die is niet verbonden via netwerkkabel want er zijn geen aansluitingen op de verdieping hiervoor.

0 Likes
TheMadhouse
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Printen via router

Dan zie ik niet in hoe je zou kunnen printen vanop elk toestel in je woning. Als je draadloos verbind met een van je toestellen naar de Belkin router ga je wel kunnen printen, maar ga je geen internet hebben. Dus ga je continu moeten switchen.
pcfreak
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Printen via router

Deze printer heeft zelf geen wifi-aansluiting?

 

Enkele oplossingen:

-Via powerline kan je "wireless" naar boven.

(opletten als je een 3fasig net thuis hebt, dan moet je zorgen dat je op dezelfde lijndraden blijft(elektriciteit, 3*230of 3*400V) )

-Anders een wifi-receiver die LAN-uitvoer heeft. (Sommige acces-points kunnen als receiver ingesteld worden bvb)

 

handleiding van de printer (engels):http://download.brother.com/welcome/doc002705/cv_hl4150cdn_eng_net.pdf

Rambooke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Printen via router

Tnx a lot voor deze oplossing!

Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Printen via router

Super dat je hier jouw oplossing gevonden hebt @Rambooke. Kan je het ook als oplossing markeren? Andere gebruikers kunnen de tips hierboven misschien ook gebruiken. Smiley Knipoog

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes