Beantwoorden
Ex-Netweter

Probleem wifi met sommige apparaten

Hey,

ik heb dus een probleem met sommige apparaten, namelijk mijn laptop en mijn PS3 en PS4,  ik kan ze enkel met het draadloos netwerk verbinden als ik de router restart (dus gebruik meestal een internet kabel, maar is wel omslachtig), alle andere apparaten in huis (2 andere laptops en het digicorder-ding) hebben nooit problemen met het netwerk.

Weet iemand me daarbij te helpen, ik veronderstel dat ik via de instellingen dit waarschijnlijk zal kunnen aanpassen?

Bedankt.

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Eerst een vraag. Gaat het over de Home Gateway van Telenet of over een eigen router? Als het bijvoorbeeld een router is van TPlink dan weet ik dat sommige versies om de 24 uur hun WiFi functie om een of andere reden verliezen. God weet waarom en software updates helpen niet en ook de helpdesk van TP lik niet. Mijn oplossing in dit geval was een timer ertussen plaatsen die 's avonds om 12u de stroom afzet en een paar uur later weeer aanslaat zodat de router weer werkt. (Ik slaap toch meestal vanaf 12 u tot 6 u.) Voordeel: een paar uur geen electriciteitsverbruik en geen WifI problemen meer.

PS het moet daarvoor geen paar uren zijn dat die uitstaat, 5 minuten is al meer dan genoeg.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Het is inderdaad de Home Gateway van Telenet (maar wel die van CBN), maar als ze hun WiFi functie zouden verliezen zou dit toch ook betekenen dat de 2 andere laptops in het huis geen WiFi zouden moet krijgen en dit is nooit het geval, zij hebben altijd verbinding.

0 Likes