Beantwoorden
BEL690
Experienced Beetjesweter
Netjes! It's your fifth party! Primeur! Pageturner!

Problemen met webpagina's laden en "Bellen via wifi"

Beste netweters, 

ik sukkel al enkele maanden met een probleem. 

Als ik met een gsm op de wifi zit werkt alles prima en als je dan een volgende pagina wil laden blokeert de pagina. Wij zijn thuis met 4 personen en hebben deze problemen op onze 4 gsm's en laptops die op wifi staan. Als we bellen over wifi heb je in 8 gesprekken op 10 dat de conversatie wordt afgebroken en je opnieuw moet bellen. 

Een technieker van telenet is thuis geweest en ondervond dezelfde problemen met zijn gsm. op aanraden van Telenet heb ik dan een nieuwe modem geplaats. 

Ik heb de nieuwe wifi6 geïnstalleerd met 3 pods. Deze geven hallucinante snelheden en een uitstekende ontvangst. Doch blijf ik het probleem behouden. Als een pagina niet laat of een telefoongesprek wordt afgesloten dan zet ik de wifi op het betrokken toestel aan en uit en dan werkt alles terug perfect. Laat wel duidelijk zijn dat ik nooit een verlies van wifi heb en altijd 5 op 5 ontvangst met mijn pods. 

Iemand een idee ? 

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: internet connectie en bellen over wifi geven storingen

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

misschien heeft je verbinding packet loss

dat is iets wat er al eens voor durft zorgen dat toepassingen al eens durven kortstondig verbinding verliezen

om vooraleerst dit al uit te sluiten, 

probeer eens op een windows computer een cmd venster te openen

daar typ je

ping -t 8.8.8.8

of

ping -t 1.1.1.1

daar zou je dan geen onderbrekingen mogen zien in de output zo zie je of de verbinding naar het internet langs de router ok is.

heb je thuis enkel deze apparaten of nog andere, kan ook een misconfiguratie zijn van eigen router achter de modem bijvoorbeeld

0 Likes
BEL690
Experienced Beetjesweter
Netjes! It's your fifth party! Primeur! Pageturner!

Er is een andere technieker geweest en deze heeft vastgesteld dat een "slimme" switch hetzelfde IP-adres als mijn modem gebruikte. We hebben het IP-adres aangepast en probleem is opgelost.

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

als je de ping test had gedaan waren we er hier samen ook op uitgekomen ,

de interventie zal niet gratis zijn denk ik maar de technieker had mooi weer werk 

alleszinds goed dat 't uitgeklaard geraakt is

kan je het internet tenminste deftig gebruiken en genieten van hoe capabel de telenet verbinding is als ze wel correct kan funtioneren

0 Likes