Beantwoorden
Keoni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen wifi powerline - groen wifi lichtje

Wij hebben sinds gisteren problemen met onze Powerline wifi booster. Onze modem staat in de kelder en om de wifi tot de andere verdiepen te krijgen hebben we een powerline type PG-9083LG-TN in de woonkamer. 

 

Gisteren begon het groene wifi lichtje te flikkeren, wel hadden we nog wifi op onze apparaten, al was deze wat trager. Als ik de sync knop even indrukte kreeg ik groene pijltjes, wat volgens mij betekent dat de verbinding tussen de powerlines in orde is.

Vanmorgen hetzelfde gegeven maar geen wifi meer. De modem werkte normaal want wel wifi in de kelder. Dus even paar seconden op de sync knop geduwd en na een paar keer proberen hadden onze apparaten terug wifi. Het groene wifi lichtje flikkert wel nog steeds en ook is de verbinding niet heel sterk hebben we het idee.

 

We snappen niet zo goed wat er aan de hand kan zijn, hopelijk kan iemand ons hierbij helpen!

 

6 reacties
Marc34
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen wifi powerline - groen wifi lichtje

Ik volg mee. Heb hetzelfde probleem.

Marc

0 Likes
Patrick1003
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Problemen wifi powerline - groen wifi lichtje

Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen !

0 Likes
Marc34
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen wifi powerline - groen wifi lichtje

Bij mij ook nog altijd hetzelfde probleem.
Ik heb al geprobeerd om de powerlines eens uit te trekken en terug in te steken maar na een poosje begint het groene Wifi lichtje terug te pinken.
De verbinding tussen de powerlines lijkt mij hier ook in orde want de tvbox is er van afhankelijk en die werkt normaal.
Ik heb er ondertussen al iets voor geplakt want is wel irritant.
Ik heb het type eens nagekeken en het is wel een ander type dan van Keoni nl. PG-9087LG-TN

mvg,

Marc.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen wifi powerline - groen wifi lichtje

Powerline is een erg storingsgevoelige technologie. Er is nooit garantie dat het goed functioneert op het elektriciteitsnetwerk in je woning. Elektriciteitsbekabeling is namelijk niet ontworpen om data over te versturen. Het zou misschien niet mogen, maar in de praktijk kunnen andere elektrische apparaten het powerline-signaal verstoren. Als er onlangs iets gewijzigd is aan de elektrische apparaten in je woning, kan dat de boosdoener zijn. Zelfs de zonnepanelen van je buurman kunnen storingen veroorzaken op powerline.  Met andere woorden, het probleem lokaliseren is haast onbegonnen werk. Geen idee of je goesting hebt om één voor één al je elektrische apparaten uit de stopcontacten te halen en telkens je powerline-verbinding te testen tot je de boosdoener gevonden hebt.

Om een betrouwbare internetverbinding te hebben moet je gebruikmaken van netwerkbekabeling (UTP-kabel) en/of een Wifi mesh-netwerk.

Zie ook https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/storingen/welke-factoren-beinvloeden-...

0 Likes
Marc34
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Problemen wifi powerline - groen wifi lichtje

Bedankt voor je reactie. Vreemd is wel dat volgens de tvbox de verbinding prima lijkt te werken. De geeft aan dat de verbinding van uitstekende kwaliteit is.
Het lijkt dus enkel de synchronisatie van de Wifi punten die fout lijkt te lopen.
Maar als ik je redenering volg ...
De enige zaken die ik afgelopen tijd gewijzigd heb op onze elektriciteitsinstallatie is een nieuwe microgolf, een LED lampje en de Telenet router.
De router zal het wel niet zijn. Ik heb de microgolf eens uitgetrokken maar het probleem blijft.

mvg,

Marc.

0 Likes
makonde
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Problemen wifi powerline - groen wifi lichtje

Idem situatie. Groen lichtje op WIFI Powerline begon enkele dagen geleden te knipperen. Enkele keren opnieuw gesynct, ook WIFI Powerline eens in een andere stekker geplugd, maar steeds zelfde resultaat : groene lampje blijft knipperen.  Maar eigenaardig genoeg wel voldoende WIFI bereik in de afgelegen ruimten (vb. zolder). Dus mogelijk werkt booster wel, maar is het een probleem met dat lampje .....

Wel opvallend dat hierover verschillende meldingen staan sinds enkele weken. Telenet ...?

Sinds start problemen groene lampje, reageren de commando's via digicorder (vb. opnames bekijken of wissen ...) tergend traag.  Toeval ...?

 

Telenet ...?

 

0 Likes