Beantwoorden
Jef6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Profile Qnect smart plug niet te koppelen met mijn wifi

Ik heb enkele dagen terug de Profile Qnect smart plug gekocht. Werkt met de Qnect app.

Na vele pogingen slaag ik er niet in deze te koppelen met mijn Wifi thuisnetwerk.

Waar het nu juist verkeerd loopt, ik weet het niet.

Zoals aangegeven in de handleiding, heb ik gecheckt dat er geen MAC filters zijn. Heb ik mijn firewall op IPV4 en IPV6 afgezet, om de installatie te doen. 

Ik heb mijn thuisnetwerk opgesplitst in 2: voor 2.4 GHz en 1 voor 5 GHz.

Ik connecteer mijn iPhone (of iPad) dan met het 2.4 netwerk. Start het connectie proces op. Maar de smart plug wordt niet opgepikt.

Heb zelfs de technische dienst van Profile (Eltra) gebeld. volgens die man, was mijn aanpak ok.

Waar kan dit nu nog misgaan?

Bij de telenet toestellen? Modem? ik gebruik ook powerline van Telenet voor signaal versterking. Heb zelfs al achter in tuinhuis gaan staan om, smart plug daar in stopcontact te steken en van buiten het 2.4 signaal te laten oppikken... Allemaal geen succes.

Hopelijk iemand ervaring hiermee...

Groeten, Jef

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Profile Qnect smart plug niet te koppelen met mijn wifi

Ben je dicht genoeg bij uw wifi AP? Want zoals alle dingen met WiFi, afstand, hindernissen (muren, plafonds, metaal, ledverlichting, transfo's) vormen beperkingen. Die dingen worden altijd mooier voorgesteld dan ze zijn. Niet voor niets dat bvb zwave op een veel lagere frequentie functioneert omdat dit de afstanden t.o.v. 2.4 Ghz meer dan verdrievoudigt. En niet voor niets dat ze 5 Ghz niet gebruiken want de afstand is nog minder.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ditri
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Profile Qnect smart plug niet te koppelen met mijn wifi

Hi Jef,

 

 

Heb je het probleem intussen kunnen oplossen? Ik loop zelf tegen dezelfde problemen aan, en krijg het maar niet werkende. Ook als ik FW deactiveer zoals jij beschreef.

 

Merci

 

0 Likes
Jef6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Profile Qnect smart plug niet te koppelen met mijn wifi

Beste,

Sta in zelfde ruimte als het AP. daar ligt volgens mij het probleem niet

0 Likes
Jef6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Profile Qnect smart plug niet te koppelen met mijn wifi

Dag Ditri,

Neen. Moet wel zeggen dat ik de laatste dagen niet meer heb geprobeerd. Ik heb in wat zoekwerk op Google ergens iets gelezen dat het ook kan te maken hebben met Apple toestellen (zoals iPhone, iPad,) te gebruiken om dan via 2.4 Ghz devices te connecteren. Alhoewel, ik heb voorheen ook onze koelkast gekoppeld. Met de app op mijn iPhone. En zonder hiervoor mijn telenet netwerk op te splitsen, ging die koppeling moeiteloos. En koos hiervoor zelf de 2.4 frequentie.

Dus, voor mij nog steeds een raadsel.

0 Likes
Jef6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Profile Qnect smart plug niet te koppelen met mijn wifi

Dag allemaal.

Heeft er nog iemand suggesties hoe dit op te lossen?

Bedankt alleszins op voorhand.

0 Likes