Beantwoorden
Berit
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Robotstofzuiger werkt enkel via 2.4 GHz: hoe instellen?

Ik kocht vorige week een robotstofzuiger aan.

Deze finctioneert enkel met 2.4 MHz wifi... Wij hebben enkel 5.0.

 

Kan iemand ons helpen hoe dit makkelijk aan te sluiten? 

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Robotstofzuiger werkt enkel via 2.4 GHz: hoe instellen?

@Berit  hoezo heeft u enkel 5 GhZ ? gebruikt u geen modem van Telenet voor de wifi , gebruikt u een eigen router ? Op de Telenet modem kan de 2.4 en de 5 GHZ aan gezet worden. U kan eens kijken via mijn telenet of het alle twee aanstaat. Gebruikt u een eigen router moet u daar eens op inloggen met een kabel aan uw pc.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Robotstofzuiger werkt enkel via 2.4 GHz: hoe instellen?

Meestal is de app dan slecht geprogrammeerd en kan die niet zien dat je ook een 2.4 netwerk hebt en schakelt die niet automatisch. Bijna alle Chinese cams en co hebben dat (Sonoff stopcontact bij mij bv.). Een oplossing die werkt bij mij is een oude gsm nemen die enkel op 2.4 ghz werkt (mijn Nexus 5 bv). Je wifi netwerk even een andere naam geven. Op je Nexus vervolgens een hotspot starten met de oorspronkelijke naam als je wifi netwerk en hetzelfde paswoord. Uw smart home ding connecteren. Nexus terug uit. Terug naar je wifi, terug naar oorspronkelijke naam en voila het werkt. Uw netwerk scheiden kan misschien ook helpen, maar dan krijg je 2 ssid's dacht ik en dan is heel je config naar de vaantjes. Die gsm/hotspot workaround lijkt gecompliceerd, maar is het niet en doet het hem wel. Allez bij mij toch. Werkt nog altijd dat stopcontact trouwens, de kerstlichtjes steken daar in 🙂

0 Likes
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Robotstofzuiger werkt enkel via 2.4 GHz: hoe instellen?

Zoals @patrick37 al aangaf, zouden toestellen die enkel 2,4GHz ondersteunen perfect moeten werken in een mixed (2,4GHz/5GHz) netwerk. Ik heb zelf ook zo'n paar toestellen. Het is helemaal niet nodig om de 5GHz uit te schakelen of zo.

 

Gebruik je de Telenet wifi router, of een eigen wifi router / access point?

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Robotstofzuiger werkt enkel via 2.4 GHz: hoe instellen?

Vermoedelijk staan zowel 2.4 GHz als 5 GHz ingesteld, maar heeft het toestel het daar moeilijk mee. Zelf ben ik voorstander van het opsplitsen van de 2 netwerken. Dat kan je doen via Mijn Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
manga29
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf!

Robotstofzuiger werkt enkel via 2.4 GHz: hoe instellen?

wil je een apparte SSID hebben voor 2.4 en 5ghz? Want ik ben niet zeker of ik je goed begrepen heb.

Als dat wil doen:
1. mijntelenet.be
2. onder rubriek internet op blauwe kaartje klikken je thuis netwerk/mijn bedrijfsnetwerk
3. dan klik je op modemdetails
4. vervolgens klik je op beveiliging , dan op het slotje bij één wifi netwerk, vinkje zetten bij ik begrijp het dan ga verder en moet je gewoon nog één netwerk aanpassen naar uitgeschakeld en dan zou je de mogelijkheid moeten hebben om de SSID's aan te passen

 

Oplossing niet van mij , maar gevonden op andere vraag .

en dit werkte voor mij met wiffi stopcontacten en ook sonos .

na aanpassing met je gsm inlogen op 2.4Gh netwerk 

zodat de stofzuiger en je smartphone op zelfde netwerk zitten .

alles instellen van je stofzuiger en als deze goed werkt wiffi instellingen terug herstellen .

stofzuiger zal blijven werken en bedient kunnen worden via smartphone zelfs als je smartphone op 5Gh netwerk zit .

standaard bij telenet zijn beide netwerken actief

maar het is je apparaat die de frequentie kiest

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Robotstofzuiger werkt enkel via 2.4 GHz: hoe instellen?

@manga29

 

Het is absoluut niet nodig dat smartphone en stofzuiger allebei op 2.4 GHz zitten om met elkaar te communiceren. Zolang ze maar op hetzelfde netwerk (SSID) zitten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.