Beantwoorden
Nooke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Random disconnects Telenet powerline systeem

Ik heb sinds een 2-tal weken last van random disconnects bij het gebruik van mijn internet. Ik maak gebruik van het powerline systeem (is al een jaar actief) en beschik over meerfasig stroomsysteem (huis van 1985).

 

Er is een technieker van Telenet voor langsgekomen en hij zei dat hier niets aan gedaan kan worden vermits het powerline systeem niet optimaal werkt bij meerfasig stroomnet. Ik heb echter een jaar lang perfect gebruik kunnen maken van het internet, gamen, lan parties, videocalls, streamen dus ik vind het raar dat dit ineens begint op te treden en dat hier niets aan gedaan kan worden?

 

Volgens de technieker is de enigste oplossing internet kabels laten leggen. Ik wou even kijken of jullie nog andere mogelijke oplossingen zien.

 

Alvast bedankt

0 Likes
2 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Random disconnects Telenet powerline systeem

Wat is er recent bijgekomen en vertel eens wat meer over uw netwerk.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nooke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Random disconnects Telenet powerline systeem

Dag Janneke

 

Er is recentelijk helemaal niets veranderd. Systeem is al een jaar hetzelfde.

We hebben het all-in internet van Telenet. De modem staat in de garage en we hebben 2 powerlines (1tje boven en 1tje onder). De powerlines springen ook regelmatig op oranje en rood waardoor ik het systeem opnieuw moet syncen. 

 

Maar zodra er gestreamed of iets meer capaciteit van het internet gebruikt wordt disconnect het internet voor ongeveer een halve minuut en nadien werkt het opnieuw. Zo telkens opnieuw.

 

 

0 Likes