Beantwoorden
Jopie1
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Router gebruiken als acces point (LinksysWRT54GL v1.1)

Hallo,

 

op gevaar van een oude topic te herstarten, ik volgde de handleiding van Principis van een tijdje geleden (januari 2017), maar op het moment dat ik de beveiligingsmethode dien te kiezen verliest de laptop de draadloze verbinding met de modem (ik moet saven bij elke configuratiepagina van de websturing van de router) en krijg ik geen verbinding meer. Firewall en UPnP werden ook uitgeschakeld.

 

Dus om te beginnen verbreek ik alle verbindingen en maak ik een draadloze verbinding met de Linksys. Deze heeft enkel stroom maar geen andere kabels verbonden. Ik meld me aan via de webbrowser op de router,  schakel DHCP uit, zet het statische ip adres volgens de aanwijzingen van @Arthur2,maar vanaf het moment dat ik SSID of beveiling opzet, krijg ik geen verbinding meer.  Ook niet als ik het IP adres aanpas naar het vast ipadres  dat ik net ervoor instelde. Ik ben er al even mee bezig en wilde een Telenet Acces Point kopen, maar deze zijn in stockbreuk zonder zicht wanneer ze terug beschikbaar komen. De klantendienst van Telenet kon me niet helpen, ik diende maar een acces point te huren wanneer deze terug beschikbaar kwamen. Ik kan hier echter niet op wachten...

 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router gebruiken als acces point (LinksysWRT54GL v1.1)

@ Eigenlijk ben je altijd beter om een bedrade verbinding te maken. Probeer nu eens het volgende. Zet op je laptop een vast IP adres bijvoorbeeld 192.168.0.55. Subnetmask 255.255.255.0 en gateway 192.168.0.1. Maak nu de verbinding met een UTP kabel naar een LAN aansluiting op de router. En maak verbinding met je router die je een IP adres hebt gegeven die NIET 192.168.0.1 is.  En bekijk je instellingen dus DHCP uit, SSID en paswoord ingesteld enz. Is dit OK dan maak je de verbinding via een LAN poort met een UTP kabel naar de Telenet HGW.

Vergeet de instellingen van je laptop niet terug op automatisch bekomen IP adres te zetten.
Maak nu verbinding met de nieuwe SSID met het ingestelde paswoord.

Alles zou nu moeten werken.

Onthoud dat eens je DHCP hebt uitgeschakeld je geen IPadrees meer krijgt zolang je de verbinding niet maakt tussen de Telenet HGW en je eigen router nu AP. Het is nu de Telenetrouter die IPadressen uitdeelt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.