24749
netweters
|
152308
antwoorden
|
20690
vragen
|
Hoi
Wij krijgen voortdurend reclame van Fiberklaar. Nu zouden ze in heel de gemeente gratis zo'n aansluiting binnen leggen zonder dat je al een provider hebt. Ik ben niet van plan van provider over te stappen, maar zou Telenet op termijn hier mee in stappen? Ik heb weinig animo om een gat te laten boren en een nieuw kastje te laten installeren als dit nooit gebruikt zou worden. Bedankt alvast voor de raad
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Fiberklaar
Wel ik heb een wachtbuis van de Telenet paddenstoel naar mijn garage. Maar die wilden ze niet gebruiken, ze wilden mijn oprit uitgraven, door mijn zijgevel boren en ze de garage binnen. No way. Als Proximus mij als klant wil zullen ze de aansluiting er wel bij geven of geen contract. En die dame van 80 haar voortuin was naar de vaantjes en haar inkomhal zag er niet uit. Bij mij geen cowboys.
Wacht maar, dat zijn de mannen die de hoofdlijn trekken in de straat. Buiten mijn haag vernield door er met de uitlaatgassen van hun graafmachine op te blazen waren die wel ok. Het zij deze die vanaf die hoofdkabel in de straat naar de huizen gaan die zo agressief zijn.
Bij mij hebben ze net wel de wachtbuis v telenet gebruikt. Niet vanuit de 'paddenstoel' want daar mogen ze niet in. Maar 20 cm verder ff langs mijn struiken gegraven en vooraan aan de gazon een put gegraven en dan zo een klein gaatje in de bestaande wachtbuis en hop ee door. Gaatje goed dicht gemaak met ' silicoon achtig product ' put mooi dicht en mijn graszode ook mooi teug. Prima oplossing.
Om jullie netweters de evolutie wat te tonen, omdat ik weet dat er geïnteresseerden zijn. Nadat ze begin deze week de wachtbuizen hebben gelegd brengen ze nu een klein persoonlijke buis naar mijn woning. Ik zie ook dat ze wat verder in de straat de fiberkabels door de kleine buisjes aan het duwen zijn, dus mijn persoonlijke fiber van fiberklaar is onderweg. Heb die mannen ook eens gevraagd naar de binnenaansluiting, maar daarvoor komt nog iemand anders langs. Al komt het fiberverhaal hier wel lekker dichtbij nu! Op naar telenet 😉 keep you posted naar het vervolg...
10x is het aantal keer dat Fiberklaar aan mijn deur heeft gestaan. Ik overdrijf niet. Na 8x heb ik in juli klacht ingediend. Ze gingen het nakijken en me iets laten weten want het was de schuld van hun onderaannemers. Vorige zaterdag en gisteren stonden ze weer aan mijn deur. Ik overweeg klacht in te dienen wegens stalking. Er moet veel geld mee verdiend zijn.
Raar Fiberklaar verdient hier niets aan de aanbieder wel want die bied internet aan
Fiberklaarlegt gewoon kabel en kosteloos tot binnen de rest moet jij doen voor een abo
We hebben dit nog opgevangen deze zaken later kwamen ze te weten dat alleen nog 1 kabel in gebruik bleef de rest werd deels uitgeschakeld
omdat deze kosten van onderhoud te hoog werden en wettelijk 1 kabel moet liggen om de toegang tot internet te gebruiken
Fiberklaar verdient dar wel iets aan. Die worden betaald door de providers die internet aanbieden. Of dit nu per aantal gebruikers, per datavolume of welke berekining dan ook, is, ieder provider betaalt gebruiksrecht. Dus Fiberklaar heeft er alle belang bij om zoveel mogelijk klanten aan te sluiten, waaraan ze later geld verdienen via Proximus of andere providers.
Idem met de samenwerking tussen Fluvius en Telenet. Hoe meer providers van hun kabel gebruik maken hoe meer opbrengsten. Vergelijk het met het mobiele netwerk. De grote eigenaars van mobiele netwerken, Proximus, Orange, Telenet, ontvangen ook vergoeding van Mobile Vikings en ander kleine providers die van hun netwerken gebruik maken.
Voor niets gaat de zon op hoor.