Beantwoorden
nacp96
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sommige apps laden heel traag.

Beste,

Ik zit met een ingewikkeld en raar probleem. Ik heb mijn modem herstart en alle kabels uitgetrokken, elke keer dat ik een speedtest doe is die goed, maar toch blijft het probleem.
Sinds ongeveer 1 maand geleden duren bepaald apps 2 tot 3 minuten (soms meer) om te laden. Voorbeelden hiervan zijn twitter, Spotify, TVtime en andere. Andere apps zoals YouTube, Facebook of instagram laden dan wel ineens op. Dit probleem heb ik alleen via wifi. Als ik mijn 4g gebruik dan lukt het ineens wel. Ik vind dit heel raar want het is alleen op gsm's dat het voorkomt. Op mijn laptop of Playstation heb ik dat probleem niet. Weet iemand wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

12 reacties
Ex-Netweter
 

Sommige apps laden heel traag.

Een gelijkaardig probleem is hier reeds gemeld: https://www.netweters.be/t5/WiFi/Nieuwe-Docsis-3-1-modem-blokkeert-streaming-apps/m-p/174518

Netwerk splitsen in 2,4 GHz en 5 GHz was de oplossing.

GVDW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Sommige apps laden heel traag.

Heb het sinds de zomer ook aan de hand - de streamingapps werken niet maar ook Twitter heeft mankementen. De wifi is al gesplitst geweest, dit mocht niet baten, noch bracht een factory reset er langdurig verandering in. Na de laatste factory reset werkte het wel voor die dag, maar de dag erna was het weer zover. Heb geen idee meer wat te doen, want bij de helpdesk begrijpen ze het probleem niet echt. Op m'n laptop werkt alles zonder problemen, maar op m'n GSM en Chromecast werken bv VRTMAX of DAZN helemaal niet, of gewoon heel traag. 

 

Iemand met ook maar een suggestie? 

MarcMW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Sommige apps laden heel traag.

Ik had hetzelfde probleem op mijn android GSM. Voor bepaalde appz (HLN, Nieuwsblad, X, Outlook... ) duurde het ongeveer een halve minuut om de tekst te laden en voor de pics/videos zelfs bijna 1 minuut. Ook alles heropgestart, netwerk gesplitst, getelefoneerd naar Telenet, maar niets hielp. Het rare was dat ik dit voorhad enkele dagen geleden, daarna terug ok was en daarna terug zo traag werkte. Er waren ook Telenet werken geweest in mijn omgeving (weet niet of dit er iets mee te maken had).

Ik heb een Samsung A71 en vond op een forum om volgende te proberen: ga naar instellingen > algemeen beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten en alles werkte terug zoals voordien. Als je het probleem voorhebt, ook iets om uit te proberen...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sommige apps laden heel traag.

@GVDW  @MarcMW @nacp96 

Hoeveel apps draaien nog? Hoeveel geheugen is er nog vrij op je toestel?

In veel gevallen helpt opnieuw opstarten.

Je kan deze uitleg eens lezen (mogelijk is het in uw versie licht verschillend van wat je moet doen)

KoDePo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Sommige apps laden heel traag.

@MarcMW 

ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem want werd er gek van.  Ik zit hier al een tijdje mee en vond nergens meer informatie, laat staan een oplossing.  Had dit zowel op mijn oude Samsung A51 als huidige S21 FE.  Openen of synchroniseren van bepaalde apps (HLN, GVA, Buienradar, Nine Email) duurt somslang.  Bij andere apps geen probleem en speedtest resultaten zijn steeds ok.  Herstarten of updaten van mijn telefoon helpt niet.

Wifi gaat niet via de Telenet modem, maar via Unifi access points met een eigen controller.  Aanvankelijk dacht ik dat daar het probleem lag.  Herstarten of firmware udates hielpen niet.

Uiteindelijk kan ik het (tijdelijk) oplossen door mijn Telenet modem (CH8568LG model) te herstarten of de stekker uit te trekken en opnieuw in te steken.  Nadien worden bovenvermelde apps wel normaal geladen! 
Maar het probleem komt na een tijdje terug.  Dit kan na een paar dagen, weken of zelfs maanden zijn.  Het ging een tijdje goed tot een paar dagen geleden.  Opnieuw modem herstart en voorlopig draait alles goed.  Ik ben er vrij zeker van dat de oorzaak op het netwerk of de modem van Telenet zit, maar leg dit maar eens aan de helpdesk uit...

Ex-Netweter
 

Sommige apps laden heel traag.

Als de Telenet CH8568LG niet correct functioneert dan wissel je die toch eenvoudig om naar naar de Telenet CV8560E (modem zonder Wifi die bridge-mode ondersteunt).

Je kan de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) configureren en een eigen router gebruiken moest je opnieuw "traagheid" vaststellen.

Je gaat toch niet wachten tot Telenet ooit zelf eens een probleem oplost? LOL

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sommige apps laden heel traag.

@KoDePo 

Hoeveel AP's heb je? Heb je wifi op 2,4 en op 5 GHz?

Het is goed mogelijk dat je te lang met een bepaald signaal verbonden blijft. Dat is ook iets wat je moet controleren.

MarcMW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Sommige apps laden heel traag.

 

update: voormiddag alles terug ok na resetten internet op GSM (Samsung A71) zoals in vorige bericht gemeld. 's Namiddags terug problemen.

Overzicht van de problemen; in weekend werkten appz niet of zeer traag. Maandagmorgen alles terug ok, zonder iets te doen. 's Namiddags en dinsdag terug problemen. Woensdagmorgen terug ok, gebeld naar Telenet, stelden voor de modem te wisselen. 's Namiddags terug problemen. Donderdagmorgen terug ok en nu heb ik de modem omgewisseld naar de recentste (wifi 6). Voorlopig alles OK... 

Ter info: op het toestel van mijn echtgenote dezelfde problemen op hetzelfde moment (dus oorzaak telenet). Ook een kennis die toevallig langskwam, gevraagd te connecteren met onze wifi, had dezelfde problemen (traag laden APPZ zoals HLN, Nieuwsblad, X, ... de telenet-app werkte helemaal niet).

Bartvl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Sommige apps laden heel traag.

Goeiedag,

 

Ik heb juist hetzelfde probleem, en een opstelling met OMADA acces points. Herstarten van de modem helpt soms, soms niet. Wat ik ook heb gemerkt is dat wanneer ik de WARP mode van de app van cloudfare 1.1.1.1 gebruik dit probleem opgelost is. Wanneer ik enkel het DNS verander niet. En idd zoals hierboven beschreven zijn er ook geen problemen op een mobiel netwerk of op een ander wifi netwerk dat niet van telenet is.

Zeer frustrerend allemaal. De helpdesk is momenteel in stilzwijgen gehuld.

MarcMW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Sommige apps laden heel traag.

Hallo,

zoals je in mijn vorige berichten kon lezen had ik gelijkaardige problemen. Ik heb een Deco-wifi-mesh en dacht dat het daaraan lag. De settings verschillende malen aangepast, heropgestart... ook de telenet-router instellingen aangepast... uiteindelijk geen resultaat. Ik heb dan, als laatste redmiddel, de telenet-router ingewisseld voor de nieuwste versie (niet dat ik dacht dat dat zou helpen, zoals ook de helpdesk me gezegd had). Maar wonder boven wonder, alle problemen waren opgelost ( en ik ben ondertussen een maand verder). Dus ik zou aanraden om dit ook te doen,

Grt

 

Frenchy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Sommige apps laden heel traag.

Ik had hetzelfde probleem op al mijn android toestellen (samsung en xiaomi), sommige apps (niet alle) laden heel traag op wifi, terwijl er geen problemen zijn op 4g. Dezelfde apps laden zonder problemen op iPhones en computers.

De oplossing die ik vond voor mijn CH8568LG modem was om een harde reset uit te voeren door de resetknop op de achterkant van de modem 10 seconden in te drukken. Sindsdien geen problemen meer.

Bartvl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Sommige apps laden heel traag.

Hard reset heeft bij mij ook alles opgelost, hopelijk voor altijd...