Beantwoorden
LaurensW
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Standaard getaway niet beschikbaar

Hallo,

 

De laatste tijd heb ik veel problemen met mijn internet. Ik kon onmogelijk games spelen via wifi op mijn xbox zonder lagg. Er werd mij aangeraden via ethernet kabel te spelen maar dit is onmogelijk omdat mijn modem in de garage staat en ik game op mijn slaapkamer. Ik heb dan maar een powerline aangeschaft om zo een ethernet kabel aan te sluiten op de xbox en hoewel deze werkt verlies ik soms toch verbinding. 

De laatste tijd werd het alleen maar erger en nu kan ik niet meer gamen zonder dat de verbinding verbreekt. Ik heb van alles geprobeerd te veranderen via de modeminstellingen maar zonder succes, hierna heb ik alles terug op standaard-instellingen gezet en dit maakte het alleen maar erger. Nu verlies ik ook verbinding op mijn gsm en laptop, de foutmelding die windows me geeft is dat de standaard getaway niet beschikbaar is. 

Als er iemand is die me kan helpen hoor ik het graag. 

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Standaard getaway niet beschikbaar

Modem/router (HGW) van Telenet?

a. Indien ja dan is de standaard gateway van Telenet altijd 192.168.X.1. X is normaal altijd =0 maar je kan dit eventueel veranderd hebben naar eender welk getal tussen 1 en 255.

b. Apparaten staan ingesteld op automatisch ontvangen van een IP adres via DHCP?

Zo ja, gewoon je apparaten eens uitzetten (volledig), eventjes wachten en opnieuw opstarten.

C. Gebruik je vaste IP adressen? dan eens kijken hoe je subnet is gemaakt (zie a.). Dan gebruik je een vast IPadres tussen 192.168.X.2 en 192.168.X.99. Als subnetmask 255.255.255.0 en als default Gateway 192.168.X.1 en DNS servers kan je deze van Telenet of andere publieke DNS servers gebruiken (Even googelen op "publieke DNS servers").

Indien je andere apparatuur gebruikt zoals eigen router laat het ons weten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LaurensW
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Standaard getaway niet beschikbaar

Bedankt voor uw antwoord @igvfer.

1.  Staat bij mij inderdaad op 192.168.0.1 dus dit kan het al niet zijn.

2. Meermaals xbox proberen volledig uit te zetten maar zonder succes. Wel maakte ik gebruik van een switch die ik maar heb uitgetrokken omdat ik deze toch niet gebruik. Enkel op mijn xbox verlies ik vaak verbinding met internet, mijn internet op laptop en gsm zijn sindsdien niet meer uitgevallen.

3. Ik heb gelezen dat ik via een mac-adres een stabiele verbinding met mijn xbox kan hebben, alleen snap ik niet goed hoe ik dit nu moet instellen via de instellingen op mijn telenet..

0 Likes