Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

Al een paar keer voorgehad dat het WiFi symbool duidelijk op de iPhone en iPad aanwezig zijn en ik bij instellingen kijk en ik duidelijk verbonden ben met mijn netwerk, maar toch geen WiFi heb??

Het enige wat ik dan kan doen om het te verhelpen is bij instellingen drukken op “vergeet dit netwerk” > Dan opnieuw mijn netwerk kiezen en WW invullen en hop ik heb terug WiFi.

Nog mensen met dit probleem??

Ik zit dan op 3 m van mijn modem in open air dus afstands gerelateerd of obstructief is het probleem niet...

Never trust in Dust
0 Likes
25 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@Domi1963  Dit heb ik ook al meermaals voorgehad. Eveneens op mijn iPhone, iPad en zelfs op de iMac. Ik voer dan dezelfde handeling als jij uit. 

Weet nu wel niet of dit te maken heeft met de internetverbinding van Telenet of met de software (IOS of Mac OS ) op de Apple toestellen. 

Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem? 

Ik zit op ongeveer een 5 meter van de draadloze modem. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

Heb je één netwerk of heb je het opgesplitst in 2.4GHz en 5GHz? Indien niet, doe dat dan eens. In je router of als je een HGW hebt, dan kan dat via Mijn Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@sb 

ik heb één netwerk, dus 2,4 GHz en 5,0 GHz samen. Dus ik heb maar 1 SSID met daar aan gekoppeld WW. Dus mijn toestellen kiezen automatisch het beste netwerk. 2,4 of 5,0

Ik,heb een HGW Docsis 3.0 ( witte modem). Ik versta uw vraag niet goed: wat wil je nou dat ik probeer? Opsplitsen of één geheel,netwerk?

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@Domi1963 

In theorie klopt dat. In de praktijk zijn er een aantal gevallen waarbij de ontkoppeling tussen de 2,4 GHz en de 5 GHz de oplossing is. 

Met één netwerk wordt ook bedoeld dat de wifi van de HGW en die PWL's of van de AP's een zelfde  SSID en wachtwoord hebben. Een ander SSID voor de 2,4 en de 5 GHz heeft als grote voordeel dat je bewust kan kiezen voor het één of het andere. Zelfs met een iets zwakker 5 GHz signaal, kies ik toch hiervoor omdat de snelheid hoger is.

De reactie van @sb betekent dus één netwerk 2,4 GHz en één netwerk 5 GHz. Je mag gerust hetzelfde WW gebruiken voor beiden.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@janne_man @fieldoxide @sb 

Beste mensen,

ik denk toch sterk dat het probleem van Telenet uit komt. Er is soms een wegval van signaal. @janne_man Ik weet niet of u Apple toestellen bezit, maar deze kiezen automatisch het sterkste WiFi netwerk in de buurt. Dus ze switchen tussen 2,4 GHz en 5 GHz naargelang het welke het sterkste signaal geeft en het minst belast is. Dit kon ik ten tijde toen ik bij Proximus was zien in de instellingen van mijn modem. De ene keer zat mijn iPhone op het 2,4 GHz netwerk en een andere keer op het 5 GHz netwerk. Dus mijn inziens als ik mijn netwerk ga opsplitsen, gaat mijn iPhone of iPad niet meer automatisch switchen tussen beide banden aangezien ik mijn toestel dan moet verbinden met ofwel het ene ofwel het andere netwerk. Dus volgens mij zal dit het probleem niet oplossen. Er is duidelijk een uitval van signaal en ik ben niet de enige die dit probleem ondervind. Ik heb hier ook zowat zitten spitten in verschillende topics en er zijn meerdere mensen die hetzelfde ervaren als ik en @fieldoxide 

@fieldoxide @sb 

Het probleem ligt bij Telenet en niet Bij iOS of Mac OS want ik ben overgestapt van Proximus naar Telenet en dit soort probleem had ik niet bij Proximus met één samengevoegd netwerk.

 

EDIT: Zojuist weer een uitval gehad en niets ondernomen. Via mijn (bekabelde) iMac naar mijn modem gesurft en wat blijkt? Mijn schoonzoon zijn iPhone is verbonden met het 2,4 GHz band en de mijne met de 5 GHz band en GEEN VAN BEIDE had WiFi want mijn schoonzoon was naar de koers aan het kijken terwijl zijn WiFi plots uit viel...

Never trust in Dust
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@Domi1963 Ik heb toch ook een sterk vermoeden dat het aan Telenet ligt. 

Het vreemde is wel dat het witte lichtje van de witte modem ( all in one) altijd blijft branden. 

Ik ben ook niet de enige hier thuis waar de verbinding soms uitvalt. 

Mijn vrouw en dochter ( beiden ook een iPhone) hebben soms ook verbindingsproblemen. 

Het is wel frustrerend. Als ik geen verbinding heb schakel ik even over naar mijn 4G verbinding om daarna terug de draadloze verbinding te activeren. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@Domi1963

 

Android kiest ook automatisch voor het sterkste signaal, dat is heus geen unieke iOS feature. Splits dat netwerk toch eens op, al was het maar om uit te sluiten dat dit de oorzaak is. Jouw toestellen zullen nog steeds het sterkste signaal kiezen, of dat nu 2.4GHz of 5GHz is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@fieldoxide Hier hetzelfde niets uiterlijk te zien de smartphones en tablets vertonen verbinding en het WiFi symbool is aanwezig en de modem LED brand continu wit. Niks aan het handje dus zou je zeggen, maar zoals wij beiden ervaren, wijst de praktijk het anders uit...

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@sb 

Ik wil het even proberen en laat U weten of dit de oplossing is maar vertel, mij dan eens waarom,ik dat probleem niet had bij Proximus? 

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

PROBLEEM GEVONDEN!!!

@sb Ik heb mijn netwerk gesplitst nu en wat blijkt? Op de 5.0 GHz band geen probleem. Vol ontvangst en super snel.

Op de 2.4 GHz band = GEEN SIGNAAL?????????

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

Dat weet ik niet, maar een probleem oplossen bestaat uit het uitsluiten van oorzaken, dus probeer je ze allemaal.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

Staat toewijzing van het kanaal bij 2.4GHz op automatisch? Indien zo, stel eens een vast kanaal in.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@sb Staat op automatisch en er staat zelfs bij dat kanaal 11 word gebruikt nu. En volgens Telenet zijn kanaal 1,6 en 11 de beste, lees minst belaste. Maar ik wijzig dit even naar één van de bovengenoemde kanalen en manueel. En ik vermoed niet dat de kanalen overbelast zijn want als ik de gevels hier in het straat ga nakijken, zijn er wijzig nodes bezet. Hier word meestal gebruik gemaakt van VDSL in onze straat. Tot zoSmiley Vrolijk

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WiFi symbool aanwezig op iPhone en iPad

@sb Voila! Dus de band 2.4 GHz stond op automatisch kanaal 11 werd gebruikt. Dus ik surf opnieuw naar de instellingen en ondertussen was mijn kanaal (in auto modus) al vanzelf gewijzigd naar kanaal 1. Nog geen signaal. Ik heb nu automatisch gewijzigd in vast kanaal 6. De modem is herstart en u mag raden? Nog geen signaal op de 2.4 GHz band...Gefrustreerde smiley

sinds 22 maart ben ik klant, die HGW kan toch nog niet defect zijn? Neen, onmogelijk want @fieldoxide  en nog anderen hebben hetzelfde probleem van WiFi uitval.

@fieldoxide heb jij ook 1 groot netwerk, of is uw netwerk ook, apart opgesplitst in 2.4 GHz band en 5.0 band apart? Mocht dit bij U ook niet apart zijn stel dan, als je wil, uw netwerk ook eens opgesplitst in en kijk eens of jij signaal hebt de 2.4 GHz band??

Dank bij voorbaat, God zal het U belonen.Smiley Erg vrolijk

Never trust in Dust
0 Likes