Beantwoorden
Nickkenny
Professional Weetjesweter
Smile! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Telenet 360 modem

Telenet 360 modem , 

Ik heb problemen met het verbinden met 2,4Ghz toestellen die ik niet kan verbinden.

Zie in de post hier dat je moet bellen naar Telenet en dat ze tijdelijk de 2,4Ghz openzetten voor een bepaalde tijd.

Dus iedere keer bellen als je geen verbinding hebt ?

Zou het dan niet beter zijn om een andere modem te vragen of kan dat niet meer ?

2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Telenet 360 modem

Met de "nieuwe" modems kan je het signaal niet meer opsplitsen zoals voorheen. Ze zenden één netwerknaam (SSID) uit voor zowel 2.4 als 5 GHz. Sommige IoT toestellen hebben daar problemen mee en/of ondersteunen enkel 2.4 GHz.

Om ze voor de eerste keer te verbinden kan het dan helpen dat Telenet het signaal tijdelijk op 2.4 GHz te zetten. Eenmaal verbonden kan je modem beide signalen ( 2.4 en 5 GHz) opnieuw uitzenden en zouden je IoT toestellen verbonden moeten blijven.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nickkenny
Professional Weetjesweter
Smile! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Telenet 360 modem

Om ze voor de eerste keer te verbinden kan het dan helpen dat Telenet het signaal tijdelijk op 2.4 GHz te zetten. Eenmaal verbonden kan je modem beide signalen ( 2.4 en 5 GHz) opnieuw uitzenden en zouden je IoT toestellen verbonden moeten blijven.

Ok dat is tijdelijk  , maar soms heb je deze instelling wel nodig ook als je nieuwe toestellen koopt, dus iedere keer telenet vragen ?

Kunnen ze dat echt niet veranderen omdat vele mensen daar last van hebben ?