|
26.496
netweters
|
164.811
antwoorden
|
|
22.122
vragen
|
Beste netweters,
sinds gisteren overgeschakeld naar de Telenet Turbo internetformule.
Heb gezien dat mijn modem werd opgestart, dus ik vermoed dat ik al op het nieuwe profiel sta.
Heb zonet even een test gedaan, rechtstreeks aan de modem met een UTP kabel CAT6.
Upload snelheid lijkt ok te zijn, maar de downloadsnelheid blijft rond de 980 Mbps steken.
Ìk had hiervoor een 1Gbps profiel.
Enig idee wat de oorzaak kan zijn van de lage snelheid?
Ik bezit de laatste generatie modem. (F@ST3896LG-TN).
Screenshot van mijn laatste snelheidstest bijgevoegd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Eigenlijk hetzelfde verhaal met de upload.
Bij sommige adressen is een upload van 100 Mbps mogelijk, anders maar 50 Mbps. Ik sel mij dezelfde vraag wat betreft de node: welke aanpassing zou er moeten gebeuren om een upload van 100 Mbps mogelijk te maken? Volgens mij heeft Telenet nog geen enkele node aangepast met hogere upload frequenties (65-85 MHz).
Ik vermoed dezelfde logica als hierboven met het toekennen van het 2.5 Gbps profiel: namelijk de node belasting?
Ik heb geen melding gekregen, de fibercheck gaf aan dat het kon maar heb maar het 1Gb/50mb profiel. Via de chat vernomen dat er al enige tijd een repair openstaat in mijn buurt, maar de dame begreep ook niet waarom dit nog niet opgelost is ondertussen. Timing voor node upgrade kon ze me niet geven … Wat is Telenet onprofessioneel bezig zeg sinds Wyre, niet de Telenet die ik kende van vroeger als TB Platinum klant.
Het Aftakpunt in de paddenstoel of op je gevel zal moet vervangen worden
Er was nog iemand bij vervangen was het in orde , hij zegt dat Telenet techniker het vervangen heeft
In de plaats van Wyre techniker als in een paddenstoel is dat vlug gebeurt
Is het op een gevel zullen ze met 2 moeten zijn of zal een Wyre techniker moeten doen (daar zijn er te weinig van )