24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Ik heb sinds 2 dagen last van Telenet-WiFree die niet meer werkt, niet op mijn GSM of andere ook niet op de laptop, weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb de EAP ookal nagekeken maar die staat aan,
ik heb ookal geprobeert om nog eens opnieuw aan te melden etc maar dit werkt ook niet.
'die niet meer werkt'...
Is toch wel heel weinig informatie om een beetje gericht antwoord of suggestie te kunnen geven.
Waar (enkel bij je thuis, overal,...)? Wat doe je precies? Op welk soort toestel (Android, iOS, Windows)?
Hoe meer details je kan geven, hoe eenvoudiger het is om te helpen (als dat al kan).
Ik (en alle Telenet klanten die hier in de buurt probeerden verbinding te maken) had ook een WiFree probleem op mijn eigen modem: intussen gekend fenomeen: klik
mijn excuses voor de vage vraag dan,
werkt nergens meer, ik gebruik het niet echt buitenshuis ik gebruik het meer voor wanneer ik op mijn kamer zit omdat onze "normale wifi" niet tot daar reikt en telenetwifree wel, ik heb bereik maar hij wilt gewoon niet meer aanmelden, er komt altijd verbinden op en dan gaat ie weer naar opgeslagen.
ik heb een android toestel, een one plus x en heeft eigenlijk altijd gewerkt voor de tijd dat ik het gebruikt heb.
Dank voor de aanvulling.
Dit wordt zoeken.
De oorzaak ligt niet in het fenomeen dat ik beschrijf in de link die ik plaatste? Want je zegt dat je het niet echt buitenshuis gebruikt?
Omdat je niet op jullie 'normale wifi' kan maar wel op WiFree is het natuurlijk mogelijk dat je op de modem van iemand in de buurt aanmeldt. En of daar 'Persoonlijke wifi (private SSID) : UIT' zou staan, kan je natuurlijk niet controleren. Of ben je zeker dat het de WiFree van jullie eigen modem is? Wat ook raar is, want waarom zit je dan wel binnen bereik van zijn WiFree, maar niet van jullie netwerk op dezelfde modem.
Tot zover dat stukje van het verhaal.
Kan je WiFree proberen met een ander toestel op dezelfde locatie?
Nee de link die je hebt gegeven heb ik nagekeken en het ligt niet daaraan.
Ik ben natuurlijk ook maar een groentje in dit soort dingen ik weet er niet zoveel over maar ik heb al wel alles geprobeert dat op de telenet pagina zelf staat of de link die je mij gegeven hebt.
Ja maar ik kon de wifree ook wel gebruiken wanneer ik gewoon op onze "normale" wifi zat, en dan ja ook op mijn kamer dus ik weet nu niet of ik die van iemand anders gebruik waarschijnlijk wel wanneer ik dan op mijn kamer zit?
Ik heb het ook geprobeert met mijn vader zijn GSM en met de laptop en de Wifree werkt nergens meer.
Lijkt dus modem probleem.
Probeer eens vlak naast jullie modem. Om (bijna) zeker te zijn dat het zijn WiFree is die je aanspreekt.
Zoals gezegd: dit wordt zoeken.
nooou, ik heb het alletwee gedaan en de wifree deed het eventjes en nu weer niet meer.
we hebben ook wel een nieuwe D-link gekocht maar toen we die hadden gekocht deed de wifree het ook gewoon dus ik snap het niet goed ..
Kan je hier eens aangeven wat je vindt in Mijn Telenet bij Draadloze instellingen:
Algemeen
Bij beveiliging. Zorg er voor dat de SSID's van de Telenet modem niet gelijk zijn aan die van jullie eigen router en probeer er verbinding mee te maken. Om zeker te zijn dat je wel degelijk op die modem wifi gebruiken kan.
Hier GEEN persoonlijke info als wachtwoorden, gebruikersnamen of klanten nummer zetten.
ahja, nog zo'n probleem, die draadloze instellingen staat nergens ik zie het nergens staan :
sorry de gebruikersnaam en klantennummer staan er wel op
De afbeelding is nog niet zichtbaar. Dat duurt hier een tijdje.
Je kan je post bewerken en de afbeelding weghalen.
Of bij de post, onder 'opties' kiezen voor 'Ongepaste inhoud rapporteren'. En de reden geven. Dat trekt de aandacht van de mods en die kunnen dan de afbeelding weghalen want eigenlijk is het publiceren van je gegevens 'ongepast' (om het zeer lelijk uit te drukken).
Je vindt die instellingen onder (in volgorde):
En ook bij
ehm.. ik vind geen 1 van de 2 bij Mijn Internet, niet draadloze instellingen > algemeen of Beveiliging
Heb ik hier recent ook al gelezen.
Mocht je een schermafdruk kunnen plaatsen, met verwijderen van persoonlijke gegevens?
Als die keuzes er echt niet zijn, is dat werk voor de klantendienst.
Zo , enja ik vreesde er al voor ..
Klantendienst dus.
Ik heb goede ervaringen voor snelle hulp via Twitter contact.