Beantwoorden
Turdus_Maximus
Experienced Weetjesweter
Star Wars Day Tien op tien! Jij bent af! Handje vol!

Telenet fiber rollout

Hey Netweters

Gisteren flyertje van Telenet in de bus gevonden, Telenet fiber komt eraan.

Ik dacht, ideaal, dan kan ik bij Telenet blijven, hier bij mij is de service al vele jaren top, en m'n thuisnetwerk ook. (en neen, ik word niet betaald om dit te zeggen. 😄 ) ... Dit is trouwens de reden dat ik nog steeds niet ben overgestapt op een andere provider want de Fiberaansluiting van Fiberklaar zit al klaar in m'n garage.

Hieruit dus komt m'n vraag: Kan Telenet dit zelfde 'doosje' van fiberklaar gebruiken om mij op telenetfiber aan te sluiten? of moet hiervoor alweer een deel van mijn oprit opengebroken worden omdat jullie jullie eigen 'doosje' moeten hangen?

Het zou wel wat stom zijn omdat er al fiber klààr (no pun intended) zit in mijn huis, dat het dan niet kan gebruikt worden, maar vooral: Toen Fiberklaar mijn oprit de eerste keer openbrak in 2023 hebben ze de wachtbuis niet gevonden en dus niet kunnen aansluiten én mijn oprit slecht gerepareerd waardoor ik tot 2025 als enige in de straat zonder fiber, en met een verzakking zat, het heeft geduurd tot april 2025 dat er een tweede ploeg gekomen is om GOED naar die wachtbuis te zoeken, ze te vinden, mijn aansluiting te vervolledigen, EN mijn oprit mét stabilisé terug te herstellen zodat er geen verzakking meer is.

U begrijpt dat ik het niet zie zitten dat dit nu terug moet gebeuren, terwijl, technisch gezien, de fiber al in mijn huis zit...

Ik heb écht geen zin dat er nu terug een ploeg mijn oprit moet komen openbreken om hun eigen lijntje te trekken...

...dus hoe zit dat dan?

Moet Telenet Fiber uit een nieuwe kabel en kastje komen, of kan het al bestaande kastje en de al bestaande kabel van Fiberklaar gebruikt worden?

15 reacties
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Telenet fiber rollout

Telenet geeft de zelfde prijzen aan alle telenet klanten ook al gebruiken ze de coax kabel of de fiber 

Niet het zelfde zoals bij prox en orange doet maar dit hun keuze hoe ze dit doen 

Er is wel een duidelijk verschil in snelheid tussen hun 2 producten Schermafbeelding 2025-11-16 010158.png