Beantwoorden
BertDraye
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Thuisnetwerk UTP + WiFi

Ik verhuis binnenkort en heb in de 3 slaapkamers en in de living UTP wanddozen met vaste bekabeling laten voozien die allemaal samenkomen in de inkomhal, waar de Telenet distriubutie binnenkomt en waar dus ook de modem zal geplaatst worden bij de installatie.

 

Daarnaast loopt er vanop die plaats een UTP kabel naar een plaats in de traphal waar mijn WiFi router geplaatst zal worden (model: Netgear Nighthawk AC1900 R7000), om een beter WiFi signaal te hebben over de ganse woning + tuin.

 

Mijn bedoeling is dat alle toestellen aangesloten worden op 1 thuisnetwerk, ongeacht of ze verbinding maken via een vaste UTP bekabeling aan 1 vd 4 wanddozen of via WiFi.

 

Hoe realiseer ik dit het best en welke Telenet installatie moet ik hiervoor aanvragen (Telenet modem met ingebouwde Wifi of modem only, vast of variabel IP adres ?)

 

Schema

 

Schema-Telenet-WiFi.JPG

 

Alvast bedankt.

Bert

 

4 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Thuisnetwerk UTP + WiFi

Ik zou met ingebeouwde modem nemen , dan kan je gebruik maken van de wi-free,

met een variabel adres, vast adres is niet nodig

Kijk naar de promoties om te kiezen welk installatietype.

Indien geen promotie, kies dan pre -installatie. Is toch maar je eigen ut kabel in te pluggen en klaar.

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Thuisnetwerk UTP + WiFi

Als je een Home gateway vraagt (ingebouwde Wifi) dan best je eigen router alleen als accespoint instellen tenzij je natuurlijk aparte netwerken wilt en achter je eigen router geen digicorder of box wilt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertDraye
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Thuisnetwerk UTP + WiFi

Ik wil geen aparte netwerken. Eigen router instellen als accespoint lijkt me een goede oplossing.

 

Als ik dan digicorder via LAN aansluit aan modem, komt er achter mijn eigen router geen Digicorder meer. De smart TV kan ik verbinden via WiFi.

 

Is dat dan de eenvoudigste oplossing? Kan ik ook met een switch werken? Of heb ik er sowieso één nodig aangezien de Home Gateway maar 5 poorten heeft (1 x  WAN + 4 x LAN), 1 poort te weinig om ook eigen router te kunnen aansluiten?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Thuisnetwerk UTP + WiFi

jep je hebt een switch nodig 🙂 en het makkelijkste is om je eigen router als access point te zetten zoals je zei. Gewoon alles in de switch (of Telenet modem) steken en van de switch naar de Telenet modem.

 

Als je geen switch hebt zorg er dan voor dat je een gigabit switch hebt zoals deze. http://www.routercenter.be/product/178642/category-112340/d-link-dgs-105-5-poorts-gigabit-switch.htm...

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes