Beantwoorden
Super
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Toegang tot internet blokkeren

Ik heb een aantal toestellen die draadloos aangesloten zijn op mijn Telenet modem/router (CH6640E). Deze toestellen worden alleen gebruikt op mijn thuisnetwerk en ik wil vermijden dat ze op het internet gaan om updates binnen te halen of statistieken op te sturen.

Hoe kan ik vermijden dat bepaalde toestellen toegang krijgen tot het internet ? Kan dit bijvoorbeeld door gebruik te maken van de MAC of (vaste) IP adressen van die toestellen ?

0 Likes
20 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Toegang tot internet blokkeren

Zoals @sb al aanhaalt is https geen garantie. https betekend enkel dat alles over een beveiligde verbinding verloopt.

Met ander woorden wat van de server naar de computer gaat en omgekeerd is beveiligd. Als het bestand of app op die server besmet is dan haal je het nog steeds binnen. Maar dan wel over een bevieligde verbinden. 😁

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Toegang tot internet blokkeren

Hoe moet je dan je gezond verstand gebruiken? Er worden tegenwoordig websites en webshop sites zo goed nagemaakt dat je het verschil haast niet ziet tussen echt en vals. En toch worden ze er door een goede virusbescherming er uitgepikt. Dit op mijn dochter haar Windows laptop. Op mijn Mac krijg ik sommige sites gewoon niet open omdat ze niet deugen...

Never trust in Dust
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Toegang tot internet blokkeren


@Domi1963  schreef:

Hoe moet je dan je gezond verstand gebruiken? Er worden tegenwoordig websites en webshop sites zo goed nagemaakt dat je het verschil haast niet ziet tussen echt en vals. En toch worden ze er door een goede virusbescherming er uitgepikt. Dit op mijn dochter haar Windows laptop. Op mijn Mac krijg ik sommige sites gewoon niet open omdat ze niet deugen...


Om te beginnen koop je enkel op website die door iedereen gekend zijn. bol.com mediamarkt, coolblue enz.

Software koop je enkel op sites van de ontwikkelaar zelf.

Als je via Google een product of software zoekt en je vind 1 webshop waar het product meer dan 10% of 20% goedkoper is dan op de mainstream sites dan moet er al een belletje gaan rinkelen.

 

Dat bedoel we me gezond verstand surfen.

 

Btw, ik werk al meer dan 10 jaar met Mac en heb nog nooit een website tegen gekomen die niet open gaat.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Toegang tot internet blokkeren

@Puch 

Dat doe ik ook op bekende webshops kopen. Maar hoe weet je dat je op de echte webshop of op een nagemaakte zit? Bol.com heeft hier trouwens al mee te maken gehad. 

Wat betreft het niet open krijgen van websites op de Mac: bij mij verschijnt er soms een pop up met daarin de melding dat de website afgesloten werd wegens onveilig. Dikwijls is dat een site waarnaar je doorverwezen wordt na het bezoeken van een andere site.

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Toegang tot internet blokkeren

Men noemt dat 'practice safe hex' en Dan heb ik het niet over de t-shirts. Google maar eens.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Toegang tot internet blokkeren

@sbAls ik daar op Google krijg ik alleen maar kledij te zien en niks anders

Het eerste wat ik altijd doe zelfs bij bezoek aan een bekende site, is het webadres nakijken. Maar dat geeft ook niet steeds een zekerheid.

Een goed internetsecurity programma voor Win computers is tegenwoordig een must. Die plaatsen eerst een verdachte site in quarantaine en dan beslis je wat je er mee doet of het moet zijn dat de virus al gekend is dan word deze meteen gezuiverd. Op mijn vorige PC’s en nu mijn Mac heb ik nog nooit problemen gehad, wel al aanvallen gehad welke onderschept zijn op mijn PC’s.

Never trust in Dust
0 Likes