Beantwoorden
Xaviervm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Toestellen in huis soms geen wifi

Beste, een paar keer per maand worden 1 of 2 van onze Somfy indoor camera’s van internet gegooid. Soms is het de Daikin warmtepomp die van internet gegooid wordt zonder merkbare reden. Het lijkt of er teveel toestellen op de Telenet router aangesloten zijn en bij een extra toestel, de router er eentje vanaf gooit. Indien mijn partner en ik beiden een Teams gesprek voeren duurt het geen 10 minuten of heel het internet valt uit. Wat kunnen we doen? Heeft het zin om een andere router of een mesh te installeren na de Telenet router?

Alvast bedankt voor eender welke hulp!

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Toestellen in huis soms geen wifi

@Xaviervm  Lijst eens op welke IP adressen uw toestellen krijgen. In principe zouden ze allemaal een IPadres moeten krijgen in de range 192.168.0.X. Als je bepaalde toestellen een vast IP adres geeft gebruikt dan 192.168.0.10 tot 0.99 zo blijf je uit de DHCP range van de Telenet modem router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Xaviervm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Toestellen in huis soms geen wifi

Beste,

 

dank je voor je antwoord. Dit klopt de IP adressen liggen allemaal in die range. Ik heb 1 toestel vast ingesteld buiten de DHCP range klopt.

 

grt

 

Xavier

0 Likes