Beantwoorden
Brentp
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Trage verbinding via powerlines

Beste netweters

 

Ik zou jullie hulp willen vragen met volgend probleem:

Ik heb al ongeveer een jaar verschillende Telenet-powerlines in m'n bezit. (2 zonder wifi en 2 met wifi.)

Deze werkten altijd zoals ze moesten, snel genoeg via wifi en zeer snel wanneer ik op de powerline een kabel aansluit. Ik haalde altijd snelheden van ongeveer 190 down en 19 up.

 

Sinds kort werken ze opeens veel trager. Verbindingen van 125 down en 15 up zijn al een uitzondering geworden. Meestal haal ik de 100mb/s niet eens. Ik belde reeds naar de klantenservice en heb alle powerlines en de modem al verschillende keren gereset. De vrouw van de klantenservice stuurde me naar een telenet-shop om de powerline waarmee ik het meeste problemen ondervond te vervangen. (eentje met wifi.) 
Dit deed ik dan ook maar helaas is het probleem nog steeds niet opgelost...

Wat kan ik nog doen? Is het misschien tijd om een Mesh-wifi systeem aan te kopen? (dacht aan de TP-Link deco m5?) We hebben de powerlines zelf gekocht en dus niet gehuurd van Telenet omdat die actie toen nog niet bezig was.

 

Graag hoor ik jullie ideeën/ opmerkingen etc.
Alvast bedankt beste netweters!

 

Brent

Tags (1)
0 Likes
1 reactie
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Trage verbinding via powerlines

Mesh is zowiso een beter oplossing dan powerlines ik raad zelf de Linksys Velop aan deze werken zeer stabiel.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets