Beantwoorden
DubbleEagle
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Uitbreiding WIFI met Airport Express

Hallo,

 

ik probeer mijn draadloos netwerk uit te breiden met een Airport Express (niet de nieuwste versie). Momenteel staat er een Telenet modem en Airport Extreme (deze laatste zorgt voor het WIFI-netwerk, maar fungeert niet als router)

 

Wanneer ik de Airport Express in het stopcontact steek zonder UTP kabel, dan vindt hij na een tijdje mijn draadloos netwerk, en kan hij zo het netwerk uitbreiden. Echter geeft dit geen goeie snelheid, en is ook niet heel erg stabiel.

 

Wanneer ik de AirportExpress aansluit met UTP kabel en dan in het stopcontact steek, dan verlies ik mijn internetverbinding op mijn Mac (Airport Utility geeft ook aan dat de modem niet verbonden is met het internet). De Airport Express uit het stopcontact halen... en alles is weer in orde. Enig idee aan wat dit kan liggen?

Heb beide opties eens geprobeerd om UTP kabel van de AirportExpress aan de modem te hangen, of aan de AirportExtreme, beiden geven hetzelfde probleem.

 

Alle opties welkom!

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Uitbreiding WIFI met Airport Express

Waar sluit je de UTP kabel op aan? Op de Home Gateway van Telenet?

Ik vermoed dat je airport express enkele bijkemende instellingen nodig heeft die je alleen maar van op de copputer kan doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DubbleEagle
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Uitbreiding WIFI met Airport Express

De kabel zit momenteel op 1 van de 4 netwerk-ingangen van de modem (zie foto)

Ik heb em ook al eens proberen aansluiten aan de AirportExpress, en dat gaf hetzelfde resultaat (internet-connectie viel weg).

 

De settings staan als volgt:

- Netwerk IP via DHCP server (dit is de telenet modem)

- Uitbreiding van draadloos netwerk

- Geen router-functionaliteit

Deze settings werken perfect als ik de opzet zonder UTP-kabel doe.

Wanneer de AirportExpress aangesloten is met UTP kabel kan ik er aan om settings te bekijken/wijzigen.

 

Foto 30-11-15 14 47 47c.jpg

0 Likes
DubbleEagle
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Uitbreiding WIFI met Airport Express

Het is opgelost, heb zowel de telenet modem moeten herstarten vanaf mijn.telenet.be, als de AirportExpress een volledige reset en herconfiguratie moeten geven.

0 Likes
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Uitbreiding WIFI met Airport Express

Fijn te horen dat je zelf een oplossing gevonden hebt @DubbleEagle. Bedankt ook om de oplossing hier te delen!

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.