Beantwoorden
Rune-Pil
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day Follow the reader, reader!

Uitvallend thuisnetwerk en AP's connecteren niet meer

Beste leden,

Wij hebben op dit moment een eigenaardige situatie met ons Telenet-netwerk.

Even schetsen:

Sinds vrijdag (vorige week) werkte ons internet niet meer, een reboot van onze modem was de oplossing. Maar dit gebeurde wel tot 3x op die dag. Dan de zondagavond knipperde onze twee access points van TN, tot op vandaag willen ze niet meer connecteren met de Telenet modem. We zijn ten einde raad, we hebben de AP’s en de modem al meerdere malen gereset (scherp voorwerp in het resetknopje geduwd), zonder resultaat. Het witte balkje op de Access Points knippert al de hele tijd geel, en in de app van Telenet kan ik ze ook niet meer benaderen. 
Wel raar dat de twee AP’s juist op hetzelfde moment kapot zijn, we hebben ze ook al gewisseld van plaats, ook dit zonder effect…

Wat kunnen we doen?

 

Bedankt!

 

Vriendelijke groeten,

Rune Pil


Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Uitvallend thuisnetwerk

0 Likes
4 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Uitvallend thuisnetwerk en AP's connecteren niet meer

@Rune-Pil 

Kan je de HGW modem gebruiken met utp kabel en een toestel? Bv pc, laptop... Als je dan ook geen internet hebt, ligt het aan je HGW modem. HGW Modem omruilen kan gratis in een telenet webshop. Neem gewoon je oude mee. 

Ook kan je bellen naar telenet of social media via fb of whatsapp en vragen of ze je lijn willen nakijken, en ze eventueel eens willen resetten van bij hun.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Rune-Pil
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day Follow the reader, reader!

Uitvallend thuisnetwerk en AP's connecteren niet meer

@DeLLiAnO 

Nee, ik denk wel dat de modem werkt, want de zonnepanelen (die rechtsreeks zijn aangesloten via een kabel op de HGW) connecteren dus wel degelijk met het monitoringsplatform en maken verbinding. Het is een nieuwe DOSCIS 3.1 HGW (minder dan een jaar geleden vervangen door het oudere type) en vind het raar als het zo snel zou kapot zijn.

 

Vriendelijke groeten,

Rune

0 Likes
Ex-Netweter
 

Uitvallend thuisnetwerk en AP's connecteren niet meer

  • Beide access points resetten en rechtstreeks met een UTP-kabel op de modem aansluiten
  • Wachten tot op beide access points een constante witte led brandt
  • Daarna access points terugplaatsen
  • Eventueel met een laptop rechtstreeks met UTP-kabel op de modem testen of de snelheid van je internetverbinding overeenkomt met de specificaties van je abonnement

Als bovenstaande niet lukt of niet het gewenste resultaat oplevert, technieker vragen bij Telenet om het probleem op te lossen.

0 Likes
Rune-Pil
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day Follow the reader, reader!

Uitvallend thuisnetwerk en AP's connecteren niet meer

@Ex-Netweter Dankjewel alvast voor uw antwoord. Kabel rechtstreeks aangesloten op de Telenet HGW, kabel deed het niet/raar of slecht maar Wi-Fi ging wel deftig aan de modem. Volgens mij wel een HGW probleem.

Vandaag komt er een technieker van Telenet, we zien wel wat er uit de bus komt.

Bedankt alvast aan iedereen die al

heeft meegezocht naar een oplossing.

Vriendelijke groeten,

Rune Pil