Beantwoorden
paul57
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Vragen over wifi & hardware in een ONEup

Ik zit met volgende vragen over ONE up :

1. Heb ik dan ook snellere WIFI of heb ik daarvoor een andere modem nodig ?

2. Blijft mijn netwerk hetzelfde of wordt er een nieuw netwerk aangemaakt ?

3. Kan ik de Powerline voor mijn TV box blijven gebruiken ?

alvast bedankt !

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: ONE up

0 Likes
5 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Vragen over wifi & hardware in een ONEup

OneUp levert 1Gbps down en 40Mbps up.

Je kan kiezen tussen 2 HGW's docsis3.1 Die je nodig hebt voor de snelle OneUp.zie hier onder.

1.HGW CH8568LG met WiFi ingebouwd of CV8560E waar jezelf een router naar keuze(voorbeeld met WiFi6 is sneller) kan achterplaatsen.

2.Netwerk Telenet .Supersnel over coax,12X sneller dan de Providers over het koper netwerk die maximaal 90Mbps halen met utp rechtstreeks aan de modem, over WiFi veel minder.

3.ja

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Vragen over wifi & hardware in een ONEup

1) daarop kunnen we niet antwoorden, want je zegt niet welke modem je nu hebt.

2) daarop kunnen we niet antwoorden, want je zegt niet hoe je net werk er nu uitziet. Of bedoel je de naam van je Wifi (SSID)?

3) daarop kunnen we niet antwoorden, want je zegt niet waarom je nu een Powerlines gebruikt (hoe aangesloten)?

 

Indien je nu geen Docsis 3.1 modem (HGW) hebt zal je voor One Up een nieuwe modem nodig hebben om de hogere snelheden te kunnen halen.

Als alles goed gaat, zullen de Wifi instellingen van je huidige HGW overgenomen worden.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Vragen over wifi & hardware in een ONEup


@paul57  schreef:

1. Heb ik dan ook snellere WIFI of heb ik daarvoor een andere modem nodig ?

Misschien, de snelheid van je Wifi hangt af van je smartphone of laptop en hun afstand tot de Wifi-modem. Het is onwaarschijnlijk dat je de 1 Gbps downloadsnelheid van ONEup zal kunnen halen via Wifi. Daarvoor moeten zowel je smartphone of laptop als de Wifi-modem over een Wifi 6-chip beschikken. Je moet dus wellicht een aantal toestellen vernieuwen om de gigabitsnelheid van ONEup te kunnen halen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vragen over wifi & hardware in een ONEup

1. Wifi kan mogelijks iets sneller zijn naar het internet toe, maar je blijft met dezelfde beperkingen zitten qua afstand, hindernissen enz., dit moet je lokaal oplossen door AP's enz. . SSID van je Wifi wordt normaals gezien overgenomen. SSID niet verwarren met je netwerk!!! Je kan verschillende SSID hebben op hetzelfde netwerk.

2. Als je nu een netwerk hebt in de range 192.168.0.0 dan blijft dat zo, maar toestellen die via DHCP hun IP adres krijgen zullen waarschijnlijk een ander IP adres krijgen binnen de range 192.168.0.100 tot 192.168.0.254.

3. Powerline heeft niets met de modem te maken op zich. Dus die kan je blijven gebruiken. Gewoon aansluiten zoals ze nu op je modem en box aangesloten zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Vragen over wifi & hardware in een ONEup

Waarom kiezen voor ONEup?

Heb je bijvoorbeeld een groot gezin met zware gamers en streamers. Met ONEup kies je voor het beste van het beste en surf je met 1 Gbps. Sneller internet vind je in België niet.

 

Gamers in huis?

Wil je razendsnel online gamen en downloaden met meerdere personen tegelijkertijd? Dan kan je best een verbinding met een downloadsnelheid van 200 Mbps gebruiken.

 
 

Bijlagen downloaden

Een gigazwaar bestand van 100 GB downloaden? Dat doe je in amper 13 minuten. Ter vergelijking: surf je met 150 Mbps, dan doe je er anderhalf uur over.

 
 
 
 

Een voorbeeld

Kijk je graag films in ultra HD-kwaltiteit (25 Mbps), vaak op meerdere schermen tegelijk, terwijl er ook gezinsleden gamen? Dan is 150 Mbps snel te weinig.

Onze nieuwste types van modems en netwerkuitbreiders hebben ook de capaciteit om een draadloos internetsignaal (wifi) uit te zenden dat een snelheid tot 1000 Mbps toelaat. 

@paul57  welke internet formule gebruik je nu?

0 Likes