Beantwoorden
Olikade
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

WLAN losgekoppeld/gekoppeld op tv

Regelmatig verschijnt op mij tv het bericht "wlan losgekoppeld " en daarna "wlan gekoppeld "

 

Ik zie dan de lampjes flikkeren van mijn accespoint van telenet (witte modem)

Soms wordt dit oranje soms rood en dan weer groen  

 

 

De utp kabel vanuit de modem boven is goed aangesloten op deze witte repeater

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WLAN losgekoppeld/gekoppeld op tv

Dit wijst op een slechte verbinding (te ver, teveel hindernissen, andere storende bronnen???). Verliest contact en probeert opnieuw verbinding te maken. Aan jou de moeilijke klus om uit te zoeken wat de oorzaak is. En dat kunnen er veel zijn.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Olikade
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

WLAN losgekoppeld/gekoppeld op tv

De acces point staat verbonden met een rechtstreekse utp uit de modem boven

Als ik het goed begrijp is het dit dat de tv bedoeld dat er geen contact is tussen de modem en deze acces point waar de tv met een utp op aangesloten is

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WLAN losgekoppeld/gekoppeld op tv

Ik denk eerder tussen TV en AP. Kan je TV en of box niet aansluiten met een UTP op je AP. Sowieso betere verbinding. Wifi ja, maar bedraad waar mogelijk is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Olikade
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

WLAN losgekoppeld/gekoppeld op tv

tv en digibox en andere apparaten zoals mijn Sonos homecinema zijn allemaal via utp op de AP aangesloten

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WLAN losgekoppeld/gekoppeld op tv

Dus maak je geen gebruik van de wlan. Dan is dit een foutje in het apparaat die deze melding geeft. Als je via UTP verbonden bent met het AP. Gebruik je het AP als switch en heeft het AP gedeelte daar niets mee te maken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.