Beantwoorden
TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Waarom valt mijn internet om de 5 minuten weg?

Hallo iedereen

Sinds ongv. een maand terug begin ik internet & wifi problemen te ervaren: om de 5 minuten valt het internet en wifi weg voor 10s-1min. Ik heb al een nieuwe modem geïnstalleerd, nieuwe routers gekocht die in AP-mode zijn geconfigureerd met hetzelfde SSID voor 2.4GHz en een ander SSID voor 5GHz. Ook heb ik een PiHole setup op het ip 192.168.0.17 de PiHole setup heeft 4 cores en 2Gb ram. Mijn routers hebben als primaire dns naar de PiHolde setup en als secundaire dns 8.8.8.8. Ik heb ook al een nieuwe modem aangeschaft en de coax kabel rechtstreeks in de modem gestoken, dit alles zonder resultaat. Ik weet niet of een minecraft sever hier invloed op kan hebben. Ik denk het niet want volgens mij waren de problemen ervoor ook al beginnend. Hartelijk bedankt

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom valt mijn internet om de 5 minuten weg?

@TaNium   Toch eens advanced ip scanner op je netwerk loslaten en ook eens stuk voor stuk de IP adressen controleren om zeker te zijn dat je nergens geen conflict hebt. En op de beide routers die je als AP hebt ingesteld ben je toch zeker dat je DHCP hebt uitgeschakeld. En ze een vast IP adres hebt gegeven bijvoorbeeld tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.9 met default gateway 192.168.0.1 en subnetmask 255.255.255.0.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Waarom valt mijn internet om de 5 minuten weg?

Hallo, ik heb het even nagekeken. Van de IP's was ik al zeer zeker dat er geen 2 dezelfde zoude zijn. Dit is volgens de IP scanner ook zo. Hier is een foto van mijn IP's https://imgur.com/L9EdWHP. Ik heb ook even bij PiHole gekeken of dit niet iets zou blocken wat niet hoort maar het blockt alleen maar requests van mijn telefoon en pc maar het is met andere apparaten ook het probleem dat het internet weg valt. Voor de DHCP heb ik deze uitgezet voor mijn switch maar voor mijn Netgear router (R6400v2) staat erbij dat deze aan staat maar ik zie nergens een optie om deze uit te zetten. Voor mijn FreeNas ga ik ervan uit dat deze geen DHCP server heeft en als deze toch bestaat heb ik deze niet bewust aangezet. Al de statische addressen die ik geef, liggen tussen 192.168.0.1-192.168.0.99 maximaal (1 is van modem dus gebruik ik ook niet). Hartelijk bedankt.

0 Likes