Beantwoorden
MabadosS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Websites slecht toegankelijk, wel prima via VPN

Beste Community,

 

Ik heb een vreemd probleem, nu al nagenoeg een week.

 

Reeds bijna 20 jaar klant bij Telenet en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Sedert een week zijn verschillende sites nagenoeg onbereikbaar (of heel traag) via Telenet. Er zit geen regel in, sites als Belfius, Bing, useplink, sommige streamingdiensten, enz gaan voor geen meter, terwijl andere sites even vlot gaan als voorheen. Speedtest geeft op +-250 Mbps aan, dus meer dan prima.

 

In begin dacht ik, een probleem met de modem ofzo, maar nu komt het vreemde. Als we een VPN inschakelen (Avast Secureline) kunnen we al die sites vlot bereiken. Schakelen we de VPN uit, dan is het weer van dat. WIFI of kabel, maakt geen verschil.

 

Ik ben een behoorlijk zware gebruiker door mijn job. Wij hebben hier een behoorlijk eigen netwerk in huis en meen 5 tal computers (windows en mac), dan nog wat Ipads, Iphones, enz. Dezelfde sites zijn slecht toegankelijk op elk toestel en werken dus prima als we de VPN inschakelen.

 

Voor noodgevallen heb ik hier ook een Flybox van Orange en ook via deze router gaat alles prima.

 

Om maar te zeggen dat het enkel voorvalt als we op het Telenet netwerk zitten zonder VPN.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

- Eigen netwerk afgekoppeld en rechtstreeks (met kabel) op de modem/router getest --> Probleem blijft.

- Volledige reset naar standaardinstellingen Modem/Router 

- Nachtje alles uitgeschakeld.

 

Ik wil hiervoor wel naar Telenet bellen, maar dat is natuurlijk waar ik tegenop zie. Leg dit maar eens uit aan een eerstelijnshelpdesk, vooral omdat de speedtest prima is en de helft van de sites wel werkt.

 

Iemand al iets soortgelijk meegemaakt?

Vriendelijke groeten,
Pieter Dejaeger
Jave Computers -- Jave Verhuur
Tags (1)
0 Likes
15 reacties
Moviator
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Follow the reader, reader!

Websites slecht toegankelijk, wel prima via VPN

Voorlopig heb ik ook geen problemen meer. Het lijkt dus opgelost.

Bedankt allemaal!