Beantwoorden
Jannick
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

WiFi signaal zeer zwak 1ste verdiep van ons huis.

WiFi signaal 1 ste verdiep van ons huis zeer zwak.

Hoe kan dit opgelost worden?
0 Likes
5 reacties
Jorgen1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party!

WiFi signaal zeer zwak 1ste verdiep van ons huis.

beste 

 

je kunt best u wifi netwerk uitbreiden met bijvoorbeeld  een WIFI-REPEATERS.

meer info hierover vind u op deze pagina  

http://www.zdnet.be/article/152478/vier-oplossingen-om-je-wifi-netwerk-te-verbeteren/

 

mvg

0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

WiFi signaal zeer zwak 1ste verdiep van ons huis.

Als ik jou was zou ik nooit voor een wifi repeater kiezen, het lijkt misschien de makkelijkste en goedkoopste oplossing maar eigenlijk is het pure geld verspilling.

 

De beste oplossing is een utp kabel voorzien van modem tot op de 1ste verdieping en daar een access point plaatsen. Indien je geen utp kan of wil voorzien kan je eventueel nog voor een powerline + access point kiezen.

 

Wifi repeaters:
Wifi repeaters of range extenders zijn eigenlijk de minste oplossing als je de wifi-ontvangst in je huis wilt verbeteren. Wifi repeaters vangen het draadloze signaal van je router of wifi-modem op en zenden dat vervolgens weer uit. Hierdoor wordt de snelheid minstens gehalveerd en heb je boven dus veel minder snel wifi dan beneden. Voordeel van wifi versterkers is dat ze vaak niet duur zijn en makkelijk te installeren. Een makkelijke, maar minder goede oplossing.

0 Likes
Jannick
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

WiFi signaal zeer zwak 1ste verdiep van ons huis.

En een betere router aansluiten op de Telenet modem/router?
0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

WiFi signaal zeer zwak 1ste verdiep van ons huis.

In principe zend elke wifi dezelfde dB uit, ik dacht 20 dB op 2.4GHz en 23dB op 5GHz (in EU). Wat niet wil zeggen dat er geen betere wifi routers bestaan, toch zou ik de wifi plaatsen op de 1ste verdieping. Internet en wifi zal je nog gans je leven nodig hebben dus de investering in een kabel is echt de moeite 🙂
0 Likes
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

WiFi signaal zeer zwak 1ste verdiep van ons huis.

Wat je wel kan doen is een wifi repaeter aankopen die de dual band ondersteund .

Dit wil zeggen dat deze het 5Ghz van de modem ontvangt en uitstuurt op de 2,4 Ghz band, of omgekeerd (de netgear fastlane als vb)  (je modem moet dan wel van het type CBN  6543E zijn

Maar voor de prijs van die toestellen heb je al een degelijke router en UTP kabel. 

Zou voor deze laatse oplossing gaan

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes