24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Hoi!
Ik heb sinds twee weken een nieuwe aansluiting en elke ochtend rond 8:30 valt de WiFi weg. Meestal pinkt er dan ook een rood lampje van de modem. Als ik de modem eens aan/uit zet, werkt alles terug zoals normaal.
ik heb al een volledige reset gedaan maar dat heeft niets veranderd.
heeft iemand een oplossing voor mij?
alvast bedankt!
Ik veronderstel dat je modem de Sagemcom F@ST3896LG-TN is? https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...
Een rood knipperend lampje duidt op een probleem met het internetsignaal op de coaxkabel. Storingen dus.
Test nog eens uit rond 8u30 tijdens het rood knipperen van het lampje of je bekabeld internet hebt op een laptop/pc met een netwerkkabel rechtstreeks aangesloten op de Telenet-modem.
Als ook je bekabeld internet wegvalt mag je veronderstellen dat er een signaalprobleem is met de coaxkabel.
In principe moet een Telenet-technicus bij je thuis het coaxsignaal komen uitmeten om de oorzaak van het signaalprobleem te vinden.
Als je zelf interesse hebt om de oorzaak van het probleem te vinden kan je je verbinding ook regelmatig eens testen op packet loss. Dat doe je met het programma WinMTR op een laptop/pc die rechtstreeks via netwerkkabel op de Telenet-modem is aangesloten: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...
Hou goed bij wanneer er storingen optreden zodat je zoveel mogelijk details over dit storingsprobleem aan de Telenet-technicus kan doorgeven.
Heeft niets met de coaxlijn te maken,dan moest het constant zijn.
Storing op de lijn krijg je niet weg met heropstart modem.
Denk eerder de wifi van de modem.
Best een TL technieker raadplegen.
Bel eens naar telenet zij kunnen vanop afstand zien wat er verkeerd loopt 015 66 66 66 kies optie 2 "iemand van de technische ondersteuning spreken" hou je klantennummer bij de hand de medewerker gaat dat vragen zo vind hij jou terug in het interne systeem onthou ook dat bepaalde toestellen uw wifi signaal kunnen verstoren.Als je te lang moet wachten kan je ook proberen via facebook messenger of whatsapp contact te maken met telenet de whatsapp nummern is 0468 00 10 98.
Wij zijn een nieuwbouwwijk en een deel van mijn buren heeft exact hetzelfde probleem. Er lopen nog een paar dingen niet zoals het hoort en via whatsapp krijg ik weinig gehoor. Wordt vervolgd…
Een nieuwbouw wijk zeg je wel een mogelijke oorzaak is dat uw woning en die van uw buren een te stevige isolatie hebben dat kan het signaal verstoren als ook dikke muren van beton .Ik zeg niet dat het probleem hierdoor veroorzaakt wordt het is enkel een mogelijke piste.Probeer eens met een utp kabel vanaf de telenet modem naar de computer en of laptop.
Je kan telenet ook bereiken op 0800 66 046 kijk ook je factuur na want sinds telenet het "charter voor klantvriendelijkheid" ondertekend heeft mogen de gesprekskosten per minuut voor 015 66 66 66 niet hoger zijn dan dat van een geografisch nummer.
Als er meerdere mensen in de geburen er last van hebben,is er maar een firma die het kan oplossen,en dat is Telenet
015.66.66.66 of via WhatsApp +32.468.00.10.98
Best doorgeven dat de volledige wijk last heeft
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/