Misschien nuttig voor andere Telenet klanten:
Als ik thuis WiFree netwerk koos, kreeg ik enkel mogelijkheid een wachtwoord in te geven, geen gebruikersnaam. Dus kreeg ik nooit verbinding. Elders lukt dat wel.
Na getwitter met Telenet heb ik mijn Telenet modem naar fabrieksinstellingen ge-reset.
Werkte plots wél.
Tot ik de privé SSID opnieuw uitschakelde. Terug naar af.
Dus:
Draadloos signaal : AAN
Persoonlijke wifi (private SSID) : UIT
Homespot : AAN
Opnieuw getwitterd met Telenet. Zou 'normaal' zijn.
Dat is het NIET.
Mijn privé WiFi op Telenet modem gebruik ik niet. Waardoor ik anderen in de buurt toegang tot WiFree via die modem ontzeg.
Ik zal niet de enige zijn die op die manier onbedoeld WiFree ontzeg aan anderen terwijl ik er zelf elders kan van profiteren... behalve bij klanten die hetzelfde doen als ik. Bvb omdat we/ze een eigen beveiligd WiFi netwerk hebben opgezet.
Dit klopt niet. Het al dan niet gebruik maken van de mogelijkheid om een privé WiFi op de Telenet modem op te zetten, mag voor andere klanten geen gevolgen hebben, toch?
Men ging 'het doorgeven'.
Edit: Homespot werkt wél met die instellingen.