Beantwoorden
MarcVI
Freshman Weetjesweter
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! It's your eighth party!

WiFree niet mogelijk op modem

Misschien nuttig voor andere Telenet klanten:

Als ik thuis WiFree netwerk koos, kreeg ik enkel mogelijkheid een wachtwoord in te geven, geen gebruikersnaam. Dus kreeg ik nooit verbinding. Elders lukt dat wel.

Na getwitter met Telenet heb ik mijn Telenet modem naar fabrieksinstellingen ge-reset.

Werkte plots wél.

Tot ik de privé SSID opnieuw uitschakelde. Terug naar af.

Dus:

Draadloos signaal : AAN

Persoonlijke wifi (private SSID) : UIT

Homespot : AAN

Opnieuw getwitterd met Telenet. Zou 'normaal' zijn.

Dat is het NIET.

Mijn privé WiFi op Telenet modem gebruik ik niet. Waardoor ik anderen in de buurt toegang tot WiFree via die modem ontzeg.

Ik zal niet de enige zijn die op die manier onbedoeld WiFree ontzeg aan anderen terwijl ik er zelf elders kan van profiteren... behalve bij klanten die hetzelfde doen als ik. Bvb omdat we/ze een eigen beveiligd WiFi netwerk hebben opgezet.

Dit klopt niet. Het al dan niet gebruik maken van de mogelijkheid om een privé WiFi op de Telenet modem op te zetten, mag voor andere klanten geen gevolgen hebben, toch?

Men ging 'het doorgeven'.

Edit: Homespot werkt wél met die instellingen.

Tags (2)
17 reacties
MarcVIM
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? BINGO! Warming up? De volle 100!

@iRo212 schreef:
MarcVIM: deze bug is bij mij nog altijd aanwezig.. Nog altijd niet opgelost!

Ik vermoed dat de software update niet op 1, 2, 3 op álle modems zal doorgevoerd zijn. En dat men wellicht eerst de klant die het rapporteerde (hallo! ik dus) als proefkonijn (of testcase om het mooier uit te drukken) zal gebruikt hebben.

Hou je het in het oog?

0 Likes
iRo212
Freshman Meerweter
YUGO op Android TV De vernieuwde WIGO? Safespot It's your tenth party!

MarcVIM: heb je een idee hoe lang het kan duren eer deze update er komt? Nog altijd niet opgelost hier.

Als mijn persoonlijk wifi signaal uitstaat, is er dus ook geen WiFree meer te bespeuren...

0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? BINGO! Warming up? De volle 100!

Geen idee hoor; ik ben ook 'maar' klant. Mocht er iemand van Telenet meelezen...?

Hier werkt het naar behoren dus mijn modem heeft een bugfix gehad.

0 Likes