24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo, ik heb sinds kort telenet aangeschaft ervoor hadden wij belgacom ( proximus) en daarmee was er geen probleem met de verbidning nu hebben wij telenet met modem in de garage en hebben bij boven weinig of geen signaal wat kan ik daar aan doen? en moet ik dan weer extra betalen? groeten Heidi
Als je voor Proximus nog de BBOX2 had. Deze maakt enkel gebruik van de 2.4Ghz frequentie, maar ik kan mij vergissen. Standaard staan bij de Telenet modem zowel 5Ghz als 2.4Ghz op. Meeste moderen apparaten gaan automatisch op 5Ghz registreren, die frequentie is sneller, ze reikt alleen minder ver.
Powerline met access point is misschien de oplossing.
De modem van Proximus zal op een andere plaats gestaan hebben?
Zo ja, dan lijkt mij het beste dat daar (of op een andere strategische plaats) een accesspoint wordt bijgezet.
De modem van Telenet komt daar waar de kabel binnenkomt (tegenwoordig meestal in technische ruimte of garage), maar daar zal je met je laptop/tablet niet veel zitten hé. Er zitten al snel een paar muren tussen de woonplaats en garage, wat al een hele hoop verlies geeft over de WiFi.
Bij Telenet kost zo'n accesspoint 90 euro (met promo 50 euro) en je hebt een UTP (internetkabel) nodig van de modem in de garage naar die plaats. Vaak kan je de UTP gebruiken die naar je digicorder loopt.
Stap voor stap kan je de beste plaats uitzoeken via de WiFi Fikser:
http://telenet-wifi.be/nl#/blijf-je-wifi-de-baas/t00
Zoals KevinDBM al aanhaalde zou je ook een WiFi powerline kunnen gebruiken. Dit is géén repeater, en je zal dus minstens 2 powerlines nodig hebben.
Hier kan je een vergelijk vinden tussen enkele merken/types: http://be.hardware.info/reviews/5078/10/9-powerline-adapters-met-wifi-review-conclusie met de richtprijzen er bij.
wat is het beste dat ik dan koop een acces point of powerlines? mvg Laurens
en ook als ik een powerline installeer kan ik dat niet vlak naast de modem doen want ik heb daar mar 1 stopcontact en heb die verlengd met een verlangkabel met 4 stoppen en ik heb gelezen dat het op het electriciteitsnet moet zitten van de basis niet verlengd dus groeten heidi
Heb je een UTP kabel lopen naar de plaats waar je geen WiFi beriek hebt? Koop dan een extra Accespoint (die van Telenet kost 89.99€ ).
Heb je dat niet kan je opteren om Powerlines te kopen met Wifi ingebouwd (Sitecom heeft een set +- 99€ de LN-555, even googelen voor een afbeelding) waarbij deze die aan de modem moet komen het stopkontakt doorgeeft. Perfect als je maar 1 stopkontakt hebt, je kan dan perfect je kontaktdoos erop aansluiten en je hebt minder kans op verlies.
Heb je coax liggen tot aan die plaats dan kan je gebruik maken van de Hirschman moca ( even googelen) toepassing in combinatie met een accespoint.
Optie 1 en 3 geniieten de voorkeur.
Optie 1 is ook mogelijk met je oude bbox, mits je een beetje de weg weet in de bbox, dan kan je die her-gebruiken als accespoint.
dus het is het best een acces point? mvg heidi