Beantwoorden
ElGuapo1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Wifi/internet systeem na overstap van Orange

Hallo

 

Ik zal 1 van de volgende dagen overstappen van Orange naar Telenet.

Ik heb bij Telenet vast internet genomen met de speedboost optie, om het maximale uit mijn verbinding te halen.

 

  1. Het is zo dat ik momenteel het Orange Wifi Mesh systeem in huis heb. Gaat dit ook werken met internet signaal van Telenet?
  2. Ik heb ook nog (onuitgepakt) een TP-Link Deco M5 Mesh systeem. Gaat dit beter zijn en gaat dit de maximale snelheden van mijn telenet abonnement aankunnen? Ik heb overal UTP kabels liggen, dus elke Mesh unit zal via utp aangesloten worden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi/internet systeem na overstap van Orange

Punt 1 dat weet ik niet en zal je moeten uitproberen. En laat het ons dan weten.

Punt 2 Dat zal zeker moeten werken als dat goed geconfigureerd is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Felder
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Verander-je-wachtwoord-dag Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi/internet systeem na overstap van Orange

Wij zijn sinds een aantal weken ook overgestapt van orange naar telenet. Wij hebben ook het mesh systeem van orange. Dit werkt ook na u overstap naar telenet. Je moet wel de settings van het mesh systeem aanpassen. Dit was zeer eenvoudig.

 

Hieronder de link naar de handleidingen: 

https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl...

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Wifi/internet systeem na overstap van Orange


@ElGuapo1  schreef:
  1. Het is zo dat ik momenteel het Orange Wifi Mesh systeem in huis heb. Gaat dit ook werken met internet signaal van Telenet?
  2. Ik heb ook nog (onuitgepakt) een TP-Link Deco M5 Mesh systeem. Gaat dit beter zijn en gaat dit de maximale snelheden van mijn telenet abonnement aankunnen? Ik heb overal UTP kabels liggen, dus elke Mesh unit zal via utp aangesloten worden.

Ik denk dat beide oplossingen even valable alternatieven zijn.

Wat je niet mag doen is beide systemen gebruiken, want dan verlies je de voordelen van een "mesh" systeem (namelijk dat de AP's met elkaar spreken). Mesh units van verschillende fabrikanten gaan mekaar niet begrijpen (gezien er voor "mesh" geen uniforme standard bestaat).