24619
netweters
|
151232
antwoorden
|
20576
vragen
|
Als ik hier en elders kijk zie ik behoorlijk wat meldingen opduiken over merkelijk onstabieler internet en meerbepaald de wifi verbinding.
Ik schat dat het 2-3 weken geleden begonnen is. Eerste punt waar het opviel was de printer thuis (verbonden via wifi) ontzetten traag was geworden. Toen ik de telenet app gebruikte om ons netwerk te controleren zag ik dat beide 360 pods offline waren! Ik heb ze éénvoudig terug kunnen activeren via de app. Maar dan nog. De laatste 3 dagen 2 maal de router opnieuw opgestart omdat het internet niet vooruit te branden is. Zelfs de LAN verbinding is onstabiel geworden.
En het lijkt een probleem te zijn dat zich niet enkel thuis voor doet.
Met dergelijk algemene uitleg kan niemand zeggen wat de oorzaak van je problemen is.
Belangrijke gegeven zijn: de streek waar je woont (radar in de buurt?), opbouw van je volledige lokaal netwerk, welke telenet modem, appartement, rijhuis (eventueel andere WiFi netwerken die storen).
De bedoeling van mijn post is dan ook om te zien of er een algemeen probleem bij telenet is. Uiteraard moet ik met dit probleem bij telenet te rade gaan. Maar ik hoor en lees de laatste dagen allemaal soortgelijke problemen. 360 pods die opeens lagere snelheden geven dan ervoor. Bij mij waren ze opeens disconnected. Dan is de kans toch groot dat een firmware update of iets dergelijks problemen veroorzaakt?