Beantwoorden
JouryDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifi-powerlines werken niet naar behoren.

Goede namiddag,

Ik heb al heel lang de Powerlines van Telenet, maar die werken niet echt naar behoren. Soms zit ik op 4G op mijn GSM terwijl ik vlak naast de wifi powerline zit.

Misschien eerst wat context geven van hoe mijn netwerk er thuis uit ziet:

  • Op mijn Telenet modem (Docsis 3.1 Wireless (docsis)) heb ik 3 aansluitingen:
    • 1 Telenet Powerline zonder wifi (PG9083L-TN)
    • 1 naar mijn bureau
      • Op de kabel van mijn bureau zit een router ingesteld als access point (Archer AX55)
    • 1 naar een andere powerline zonder wifi
      • Boven in de slaapkamer zit dan in het stopcontact een 2de powerline zonder wifi waar een Telenet Access Point achter zit
  • Ingeplugd in een stopcontact in de woonkamer 
    • 1 Telenet powerline met wifi in de woonkamer (PG9082L-TN)

Op de Powerline met en zonder wifi brandt het "sterretje" wit, wat zou willen zeggen dat alles in order is.
Ik heb ook één wifi-netwerk ingeschakeld.
Buiten de SSID heb ik geen enkele andere instelling aangepast.

Overzicht verbonden toestellen:

  • Modem
    • 3 verbonden toestellen
      • Lijkt mij correct aangezien er 3 kabels inzitten
  • Telenet wifi powerline
    • 0 verbonden toestellen
      • Dit lijkt mij zeer straf aangezien de TV daar staat die verbonden is met wifi, wij alle 2 met onze GSM, soms de laptop, ...
  • Telenet powerline
    • 12 verbonden toestellen
      • Dit lijk mij zeer straf aangezien hier geen kabel in zit en deze geen wifi heeft

Kan iemand dit verklaren? Ik heb recent nog de Telenet powerlines gereset en opnieuw gekoppeld, maar het klopt nog altijd niet volgens mij.

Als ik kijk naar de beschikbare wifi netwerken zie ik ook deze: DTU:Inverter:09048 => geen idee wat it is, maar wel volledig signaal.

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Rare netwerk topologie

0 Likes
1 reactie
JouryDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifi-powerlines werken niet naar behoren.

Op de een of andere manier na een paar keer 3 sec en eens 7 sec op de synchrone knop te drukken zowel bij master of slave lijkt alles in orde. 
Ik zie nu ook clients op de wifi powerline …