Beantwoorden
tom8
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi valt geregeld weg

Hallo,

 

Misschien een vage vraag maar mijn wifi verbinding valt precies geregeld weg.

 

Als ik de speedtest doe is die precies wel ok, maar toch gaat alles af en toe enorm traag. Het is niet enkel mijn laptop maar ook bv. Netflix via tv.

 

Moet ik misschien mijn router firmware updaten? Ik zou ook een open poort hebben op mijn router die ik best zou sluiten... maar heb geen idee hoe.

 

Alle hulp is welkom 🙂

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Wifi valt geregeld weg

Als er een firmwareupdate is dan moet je zeker die installeren. Voor de poorten moet je zeker inloggen op je router. Kijk daarvoor naar je handleiding hoe je moet inloggen. Een andere oplossing is ook natuurlijk de nieuwe modem van telenet die wordt door telenet altijd geupdate 

Stefan Groenen
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt geregeld weg


@tom8  schreef:

...

Ik zou ook een open poort hebben op mijn router die ik best zou sluiten... maar heb geen idee hoe.

 

Alle hulp is welkom 🙂


Wat bedoel je met 'mijn router'? Bedoel je daarmee de router die Telenet bij jou geïnstalleerd heeft? Bedoel je een router die niet van Telenet is? In het laatste geval vermeld dan merk en model.

 

Waarom denk je dat er open poorten zijn? Heb je vroeger wat gedaan en weet je niet meer wat?

Standaard heeft de router een aantal poorten die 'open' moeten zijn.  Men zegt van een poort dat ze 'open' is, als de router iets van buitenaf krijgt zonder dat je ernaar gevraagd hebt, doorstuurd naar een bepaald ip adres in uw lan. 

0 Likes
tom8
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi valt geregeld weg

Dag Janne_man,

 

Ik heb zelf geen router geïnstalleerd dus het gaat om die van Telenet zelf. Geen idee hoe die eruit ziet of hoe ik daarop moet inloggen om te zien of de firmware een update nodig heeft of niet.

 

Wat betreft die open poort, ik heb een keer een programma geïnstalleerd dat je thuisnetwerk scant en die gaf de melding dat er een open poort was die ik best moest sluiten. Maar ook daarvoor moest ik me inloggen op de router

 

Alvast bedankt voor je hulp!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt geregeld weg

Telenet doet het nodige voor eventuele updates van hun routers. Vermits je niet weet hoe aan de instellingen van de router te komen, kan er ook geen probleem zijn met open poorten.

Om aan de instellingen te komen van je router moet je naam mijn Telenet gaan.

Als ik rekening houd met uw beperkte kennis over deze materie, raad ik aan om er af te blijven.

0 Likes