Beantwoorden
Kenny1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Wifi valt weg en / of moet manueel connectie maken

Hallo daar,

 

Sinds enkele maanden verliezen mijn IOS devices (iPhones / iPad) regelmatig connectie met de wifi. 

 

Ik zie dan dat mijn iPhone omgeschakeld is naar 4G omdat hij het signaal is verloren. Ik moet manueel gaan zoeken naar mijn wifi-netwerk. Het duurt vaak erg lang voor hij deze vindt - zelfs al sta ik er vlak naast. Ook het streamen van mijn muziek via Airplay stopt geregeld (wanneer ik 4G uitzet en via Wifi speel).

 

Vaak moet ik zelfs de wifi op mijn IOS devices volledig uitzetten en terug aanzetten voor hij de Wifi terug "vindt" en zelfs dan moet ik hem soms manueel selecteren.

 

Ik heb basic internet en haal daarmee 89 MBPS download en 5 MBPS upload. Binnen de normale waarden denk ik. Bovendien heb ik de wifi-router van Telenet die nog niet in aanmerking komt om in te ruilen tegen een nieuwer model.

 

Wat zou dit kunnen veroorzaken?

Wat kan ik doen?

 

Er zijn maximum 7 toestellen tegelijk verbonden met de router (2 phones, ipad, macbook, printer, apple TV)

 

Kenny

Tags (3)
0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7774
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi valt weg en / of moet manueel connectie maken

Is dit met al je devices zo of enkel met Iphone e.d.. "Niet vinden" wijst op een probleem met of je toestellen of de Wifi zender. Dat al je toestel zouden defect zijn aan de "Wifiontvanger" dat lijkt mij weinig waarschijnlijk.

Baat het niet, het schaadt niet maar ik zou eens een ander kanaal instellen via "mijn telenet" en ook een ander paswoord met minstens 8 tekens waarvan minstens 1 hoofdletter, 1 cijfer, 1 leesteken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.