Beantwoorden
HennaGaijin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?

Beste Netweters,
Vraagje: heb een nieuwe modem (zo'n witte telenet-modem) toegevoegd aan mijn netwerk thuis. Het wireless-bereik van de (originele) telenet-modem in mijn garage was in huis wat zwakjes. Deze nieuwe modem heb ik nu in huis geplaatst, bekabeld geconnecteerd met de originele telenet-modem. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de nieuwe modem dezelfde naam en paswoord krijgt als de originele modem, zodat ik bij wireless inloggen niet hoef te kiezen uit 2 modems? Bij mijn range-extender op zolder is dit zo, zodat ik seamless overschakel van de ene modem op de andere modem waar ik me ook bevind in huis.

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?

@HennaGaijin  is het ook echt een modem of is een misschien een witte accespoint wat u bent gaan halen ? of eventueel een eigen router ? U kan altijd eens zien dat u kan inloggen met een rechtstreekse kabel en zien dat u uw wachtwoord en uw wifi naam kan veranderen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?


@HennaGaijin  schreef:

heb een nieuwe modem (zo'n witte telenet-modem) toegevoegd aan mijn netwerk thuis. 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de nieuwe modem dezelfde naam en paswoord krijgt als de originele modem?


Je bedoelt zo'n Telenet Wifi AP met 4 LAN poorten (de eruit ziet als een modem)?

 

Normaal moet je niets doen, gewoon afwachten.

Van zodra dit toestel door "het systeem" herkend wordt, zal deze automatisch de wifi instellingen van jouw HGW overnemen.

 

Het toestel zal, net zoals jouw modem, zichtbaar zijn via "Mijn Telenet".

 

Indien je toch al een en ander (verkeerd) hebt ingesteld, kan je best een factory reset doen, en terug aansluiten op je netwerk.

HennaGaijin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?

@patrick37 Thanks Patrick, het is wel een echte Telenet modem, geen accesspoint. Mijn schoonbroer had er eentje op 'overschot'. Ik zal eens eens aan factory reset proberen.

0 Likes
HennaGaijin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?

@Ex-Netweter Thanks Philippe. Het is wel degelijk een modem, geen AP. Voor onze zolder had ik zo'n AP geïnstalleerd en die configureerde zich inderdaad zelf.

Ik zal eens een Factory Reset doen. Keeping you posted.

0 Likes

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?

Een "echte" modem kan je nooit "op overschot" hebben, want die is en blijft eigendom van Telenet.

 

In ieder geval kan je zo'n modem niet gebruiken als access point, want je kan die niet instellen, en zal conflicten geven op je netwerk (IP conflict, 2 DHCP servers, ...)

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?

@HennaGaijin  dan zal deze niet gaan werken. De modem is geregistreerd op een bepaald adres en zal op dat adres blijven. Ook een overzetting hiervan zal men niet gaan doen naar uw adres omdat het geen ' eigendom ' is van uw adres. Technisch gezien heeft het woon adres of beter gezegd het internet lever adres 1 modem. Beste wat ik u aanraad om te doen is naar een telenet center of verdeler te gaan en daar een accespoint te gaan halen. Deze configuratie gaat vanzelf op het moment deze geinstalleerd wordt. De modem die u nu heeft gekregen zal niet gaan werken integendeel zelfs als dat wel geactiveerd zou worden gaat u veel problemen hebben met uw internet dus beter van afblijven.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HennaGaijin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?

OK. Boodschap is duidelijk. Beestje teruggeven aan schoonbroer is de boodschap. Hartelijk dank voor jullie snelle terugkoppeling.

HennaGaijin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?

@patrick37 Thanks Patrick. Duidelijke uitleg. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?


@HennaGaijin  schreef:

@Ex-Netweter Thanks Philippe. Het is wel degelijk een modem, geen AP. Voor onze zolder had ik zo'n AP geïnstalleerd en die configureerde zich inderdaad zelf.

Ik zal eens een Factory Reset doen. Keeping you posted.


Dat zal dus niet werken. No way. Een modem of HGW is maar actief door zijn macadressen in het systeem van Telenet en je kan geen 2 modems hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?


@igvfer  schreef:
 je kan geen 2 modems hebben.

Het toch ooit anders geweest. Bij mijn internet aansluiting in 2000 was er een zeer lange coax kabel bij en de telenet modem stond toen 15 meter van waar de kabel binnenkwam.

In 2006 nam ik ook vaste telefoon bij Telenet. Er werd toen een nieuwe modem geplaatst daar waar de kabel binnenkwam en de lange coax werd aangesloten zodat ik twee modems had van Telenet. Vraag me niet hoe dat juist aangesloten was, want dat herinner ik mij niet. Ik denk dat dit modem only waren, want toen gebruikte ik een eigen router om meer dan één toestel te kunnen aansluiten op het internet en ook om wifi te hebben. Nog later zijn de modem/routers gekomen met wifi.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?

Er zijn inderdaad aansluitingen geweest met 2 modems Maar dan was dat er eentje voor internet en eentje voor DTV of Telefonie. Nooit voor 2x internet. Tenzij als je heel lang en hard aandrong deden ze dat soms. Bijvoorbeeld een verzekeringskantoor die een eigen internet aansluiting had en die een 2e moest nemen voor de bankverrichtingen, opgelegd door de bank zelf. Dat waren 2 internetaansluitingen op 1 coax aansluiting.

Maar wat de vraagsteller hier wilde bekomen was die modem/router van Telenet gebruiken als AP, dat kan je met een gewone router maar niet met deze van Telenet.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Hoe voeg ik een extra modem toe aan mijn netwerk?

@janne_man 

Hier was de situatie idem in die tijd, het waren toen enkel modems only, die tweede modem aan het aansluitpunt was enkel voor de  vaste telefoon meen ik te weten, later na het laten plaatsen van een AIO modem werd die modem aan het aansluitpunt verwijdert en kwam de telefoon aansluiting aan deze AIO modem.

0 Likes