Beantwoorden
pietervdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi werkt traag

Mijn wifi werkt al een hele tijd zeer traag. Hieronder de resultaten van de speedtest waar ik meestal met mijn laptop  werk. Indien ik met mijn laptop naast de modem ga staan, kom ik nog maar aan een downloadspeed van 30 Mbps. Wanneer ik mijn laptop via ethernet aansluit, werkt het perfect, dan kom ik aan eendownloadspeed van 100Mbps. Ik heb al vanalles geprobeerd om de snelheid op te drijven (nieuwste drivers downloaden, laptop volledig virusvrij gemaakt, commando ip release en renew,...). Ik heb het probleem ook op mijn andere laptop.  De downloadsnelheid is ook heel wispelturig. Soms piekt het tot 50 Mbps, terwijl het even later weer bijvoorbeeld rond de 5 Mbps ligt. resultaten telenetspeedtest.png

0 Likes
19 reacties
pietervdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi werkt traag

Ik heb met de wifiscanner nog eens zitten experimenteren . Naast de modem is het signaal uitstekend, maar vanaf ik naar een andere ruimte ga, zakt het signaal drastisch, dus het signaal wordt afgeblokt. Is het eigenlijk mogelijk om op de modem van Telenet een krachtigere antenne te zetten?

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wifi werkt traag

Gaat niet helpen. Heb je je model toevallig naast de zekeringkast gezet of regen en dikke betonnen muur? Je kan eens proberen om hem een beetje te verplaatsen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pietervdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi werkt traag

De modem staat inderdaad samen met de zekeringen in een kast ingebouwd en het is inderdaad tegen een betonnen muur. Verplaatsen gaat helaas moeilijk zijn, want al de aansluitingen zitten ook in die kast ingewerkt. Is er nog een andere oplossing?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wifi werkt traag

Die zekering kast wekt een klein electromagnetisch veld op waardoor de wifisignalen worden verstoord en dan hangt de modem ook nog eens tegen een betonnen muur dus daar valt niets aan te veranderen.

 

Liggen er internetkabels in je huis? Anders zou je een access point kunnen bijplaatsen of je kan  een kabel leggen en er een plaatsen.

 

Als kabel geen optie is kun je altijd een powerline adapter kopen en daar een access point op aansluiten.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pietervdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi werkt traag

Ja boven hebben we een internetaansluiting, want daar staat ook nog een router, maar daar werkt het internet ook super traag mee, ik denk dat ik nog een powerline met wifi ga bijzetten.

0 Likes