Beantwoorden
HPlatteau
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Wifi - zeer variabele snelheid

Hallo,

Gisteren nieuwe modem laten installeren (model CH7465LG-TN) en ook de gigaboost laten doen. Om te kijken welke winst het me oplevert, doe ik op regelmatige tijden speedtesten via de telenet app. Gisterenavond redelijk enthousiast vermits ik net aan de modem (zonder kabel) aan 300-305 MB/s downloadsnelheid kwam. In identieke omstandigheden draai ik nu al de ganse ochtend aan 50-80Mb/s. Vraagje: kan die snelheid zodanig fluctueren door de dag heen? Voor mijn eigen info, ik hoor vaak tegenstrijdige berichten, wordt mijn snelheid beinvloed door wat de buren doen bv?

 

dank je wel voor jullie gewaardeerde feedback!

Helmut

0 Likes
1 reactie
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifi - zeer variabele snelheid

@HPlatteau 

Om de echte snelheid op dat ogenblik te kennen moet je een test doen via utp kabel.

Als je dan een test doet via wifi kan je hiermee vergelijken. Is de utp test stabiel dan weet je hoe erg het wiebelen van wifi is. Je weet dan ook dat er storende elementen in de buurt zijn. Dan is het zaak deze te vinden en te ontwijken, indien mogelijk. Maar door die extra test weet je toch al dat het wel of niet van het net komt.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes