24829
netweters
|
153051
antwoorden
|
20766
vragen
|
Dag allemaal, afgelopen weekend waren wij op de camping en konden geen Wifree of Telenet Homespot gebruiken (beide zichtbaar op mijn pc). Vorig jaar was dit geen enkel probleem. Dit jaar heeft de campinguitbater zelf een betalend WiFinetwerk opgezet, mijn vraag is of hij het Telenetsignaal mogelijk verstoord of de toegang onmogelijk heeft gemaakt. Zo stond bij de eigenschappen van IPv4 het automatisch IP-adres laten toewijzen uit, en was ook DHCP uitgeschakeld. Ik hoor het graag, vriendelijke groet.
Poolbeer.
@Ex-Netweter schreef:Dag allemaal, afgelopen weekend waren wij op de camping en konden geen Wifree of Telenet Homespot gebruiken (beide zichtbaar op mijn pc). Vorig jaar was dit geen enkel probleem. Dit jaar heeft de campinguitbater zelf een betalend WiFinetwerk opgezet, mijn vraag is of hij het Telenetsignaal mogelijk verstoord of de toegang onmogelijk heeft gemaakt. Zo stond bij de eigenschappen van IPv4 het automatisch IP-adres laten toewijzen uit, en was ook DHCP uitgeschakeld. Ik hoor het graag, vriendelijke groet.
Poolbeer.
Op je laptop moet automatisch IP adres toewijzen aan staan. Het is natuurlijk zo dat als er andere netwerken in de buurt zijn die sterker zijn en dezelfde kanalen gebruiken er een probleem kan zijn.
Hallo, dank voor jullie antwoorden. Mijn netwerkinstellingen staan op automatisch IP-adres toewijzen en DHCP op aan. Alleen werden die instellingen spontaan gewijzigd zonder mijn medeweten, pas toen ik begon te zoeken waarom ik niet kon inloggen op een homespot van Telenet (van Telenetklanten in de buurt) zag ik dat mijn instellingen veranderd waren. Vorig jaar kon ik zonder enig probleem inloggen, ik vraag mij af of ik zelf handmatig een IP-adres en DNS server-adres kan gebruiken, en zo ja welk?
Groetjes,
Poolbeer.
@Ex-Netweter schreef:Hallo, dank voor jullie antwoorden. Mijn netwerkinstellingen staan op automatisch IP-adres toewijzen en DHCP op aan. Alleen werden die instellingen spontaan gewijzigd zonder mijn medeweten, pas toen ik begon te zoeken waarom ik niet kon inloggen op een homespot van Telenet (van Telenetklanten in de buurt) zag ik dat mijn instellingen veranderd waren. Vorig jaar kon ik zonder enig probleem inloggen, ik vraag mij af of ik zelf handmatig een IP-adres en DNS server-adres kan gebruiken, en zo ja welk?
Groetjes,
Poolbeer.
Dat zal niet lukken denk ik. Heb je op andere plaatsen ook dat probleem?
Op je eigen apparaat kan enkel iemand die aan dat apparaat zit de DHCP instellingen veranderen, dus zeker de campinguitbater niet.
Verder is TelenetHomeSpot en TelenetWiFree beperkt tot ik dacht 5 gebruikers per modem.
Als je dus op een camping zit en er zijn al 5 andere apparaten verbonden met Telenet HomeSpot dan krijg je geen IP adres en kan je niet verbinden. Kwestie van rap te zijn 😉
Dag Aldeg, dit lijkt mij inderdaad een plausibel antwoord. Het is een vrij grote camping met maar weinig huizen in de buurt, wat meteen verklaart dat de TelenetHomeSpot en TelenetWiFree wel zichtbaar zijn, maar niet verbonden geraken. Eens proberen in de vroege ochtend kan hierop een antwoord geven.
Alvast bedankt!
Poolbeer.