Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Wigo snelheid

Met mijn Wigo 5 kom ik niet hoger dan 6 Mbps down en 18Mbps down.Windows 10 draadloos.Is dat niet erg karig ? 

0 Likes
16 reacties
Casper
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
WOW, overzichtelijk! My smart Valentine Say what?! Alles op zijn plek!

Wigo snelheid

normaal gezien moet je rond de 200 down halen op kabel

 

probeer je modem is te herstarten dat kan soms zulke problemen oplossen

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wigo snelheid

Je verliest wel wat als je draadloos werkt, maar dat is inderdaad wel heel erg karig. Normaal gezien zou je 200Mbps down en 20Mbps kunnen halen. Op welke manier heb je dit getest? Meestal worden deze twee gebruikt:

 

http://speedtest.telenet.be/

http://www.speedtest.net/

 

Werk je met een eigen router of met een modem/router van TN? Is het mogelijk om onder W10 via UTP-kabel te verbinden met de router (om de snelheid via kabel te testen) ? Waar staat de router juist tov je toestel met W10?

 

Mijn zus kan ook niet anders dan draadloos te werken en zij haalde geen topsnelheden. Dan heb ik de oude router, een Cisco/Linksys E2000 vervangen door een TP-Link Archer C7 en nu haalt ze tot 190Mbps down en 20Mbps up. Zo zie je maar...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wigo snelheid

200 Mbps down en 20 Mbps up haal je alleen maar als je een gigabit netwerk kaart hebt, minimaal een Cat5e UTP naar de modem.

Draadloos heb je meestal maar de helft als je toevallig alleen op je Wifi Netwerk zit, vrij dicht bij het AP en op de 5 GHz band en er weinig andere netwerken in je onmiddelijke buurt liggen. Van zodra je met meerdere gaat streamen gaat het omlaag.

Wat beinvloedt je WiFi netwerk? Afstand, muren, inox of metalen dampkappen, frigo's, verwarmingsketels, lekkende microgolfovens, direct Wifi uitgestuurd door sommige printers, TV's en andere audioapparaten, dect en blutooth apparaten. Ook de radiokaart die in je laptop, tablet, smartphone zit heeft een invloed.

Meer mogelijkheden om uw WiFi netwerk om zeep te helpen dan mogelijkheden om het goed te maken.

WiFi is en blijft met een tuinslang in het rond spuiten. Je ziet zelf al hoeveel verlies je hebt als je een emmer wil vullen op nog maar 2 of 3 meter afstand.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wigo snelheid

De pc staat op het eerste verdiep , dus 1 muur en vloer van de modem.Ik heb een repeater waarop de pc is aangesloten via LAN.

0 Likes
Casper
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
WOW, overzichtelijk! My smart Valentine Say what?! Alles op zijn plek!

Wigo snelheid

dat is natuurlijk geen optimale setup voor internet op je computer. dit zal je nooit een stabiele verbinding geven. als je opzoek zou zijn naar een stabielere en snellere verbinding raad ik je aan om is langs te gaan bij telenet en te vragen om powerlines.

 

hiervan steek je er 1 in het stopcontact bij je modem en sluit een internet kabel aan. en dan het andere bakje bij je computer en dan sluit je de kabel weer aan. dit zal dan je internet over je stroom netwerk sturen. dus een veel stabielere en snellere verbinding geven dan over wifi

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wigo snelheid

OK , maar 6 Mbps ?Echt ?

En die powerlines , werken die ook bij een gescheiden circuit ?Dacht het niet.

0 Likes
Casper
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
WOW, overzichtelijk! My smart Valentine Say what?! Alles op zijn plek!

Wigo snelheid

dat hangt er vanaf wat voor zekeringen je hebt staan somige filteren dit figniaal er uit maar andere laten het gewoon door

 

en wifi op 2.4 Ghz is niet echt snell en al zeker niet als het van een repeater komt

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wigo snelheid

Ivm powerlines , ik heb er twee gekregen van iemand die verhuisd is.Er is echter geen software bij.Ik heb ze aangesloten , maar krijg geen verbindig.

Moet ik iets installeren ?

0 Likes
mentos345
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Wigo snelheid

@Ex-Netweter


@Ex-Netweter schreef:

Ivm powerlines , ik heb er twee gekregen van iemand die verhuisd is.Er is echter geen software bij.Ik heb ze aangesloten , maar krijg geen verbindig.

Moet ik iets installeren ?


In principe moet je niks installeren. De powerlines hebben een synchronisatieknopje. Afhankelijk van het merk moet je dit op het eerste toestel een paar seconden indrukken, daarna op het tweede toestel het knopje ook indrukken. Zo verbinden ze met elkaar.

Sommige merken geven er software bij die de toestelletjes detecteert en waarmee je dan wat advanced features kan gebruiken. Je kan dat ook wel downloaden op de site van de fabrikant.

 

Als het niet lukt, geef je best even het merk en type door. Of eens googlen.

0 Likes
mentos345
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Wigo snelheid


@Ex-Netweter schreef:

De pc staat op het eerste verdiep , dus 1 muur en vloer van de modem.Ik heb een repeater waarop de pc is aangesloten via LAN.


Het speelt een rol welk soort vloer en muur het is. Een houten vloer in een oud huis laat het signaal veel makkelijker door dan een betonnen vloer met betonraster in een nieuwbouw...

Je moet in gedachten een rechte lijn van je pc naar je modem/router/repeater trekken. Gaat die lijn loodrecht door een muur/vloer of gaat ie schuin? Loodrecht is optimaal, hoe schuiner hoe slechter gezien het signaal dan door veel meer muur/vloer moet.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wigo snelheid

Er zit geen synchronisatieknopje op.Het betreft :Topcom PowerLan 200

0 Likes

Wigo snelheid

Als ik de Powerlines gebruik , zie ik bij Probleemoplossing : Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie.

0 Likes
mentos345
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Wigo snelheid

Gezien de powerlines niet werken, zal je pc geen correct ip-adres krijgen of vinden. Het ip-adres wordt bij standaard TN opstelling door de TN modem/router gegeven aan je pc. Vandaar de melding over foute ip-configuratie.

 

Heb beetje gegoogled voor de Topcom PowerLAN 200. Hier vind je de handleiding.

Gezien er geen sync-knopje op zit, zal je enkel via software kunnen werken. De link naar de software Intellon Power Packet 5.0 Utility (naam staat in de handleiding) vind je in de oplossing van deze threat. Heb de threat niet helemaal gelezen, mss zit er nog interessante info tussen.

 

Wat ik niet weet is of de software werkt puur op detectie van de PowerLAN adapters op hardware, of als er via ip-adres geconnecteerd wordt. Gezien het gebruikte Powerline adapters zijn, zit er waarschijnlijk een eerder ip-adres in, wss in een andere range dan die van jou netwerk. Ik zou in elk geval proberen met 1 powerline aan te sluiten aan je pc en dan zien of de software deze detecteert. Als dat lukt ben je vertrokken :-). De volgende stap zou dan een factory reset van de powerline zijn.

 

Oh ja, dit vond ik ook nog op de site van Telenet: een simpele troubleshooting voor powerline adapters. Jou type wordt ook vermeld.

 

Succes en laat eens weten of het je lukt!

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wigo snelheid

De PowerPacket heb ik geprobeerd , maar deze geeft dit:Homeplug Adapter Not Detected.

Ik ga eens naar een Telenetshop om deze te 'pairen'.

Dank

0 Likes