Beantwoorden
stijn_c
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Windows 10 meldt: wireless beveiliging is verouderd

Bij het connecteren met mijn wireless netwerk (met een Microsoft Surface) meldt Windows 10 dat het beveiligingsprotocol voor de verbinding verouderd en onveilig is. Er wordt verwezen naar de volgende pagina: https://support.microsoft.com/nl-be/help/4501036/windows-10-wi-fi-network-not-secure

Ik gebruik een 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) wireless modem. Iemand raad?

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Windows 10 meldt: wireless beveiliging is verouderd

@stijn_c  Microsoft heeft soms van die rare kronkels in zijn waarschuwingen. Heb je soms die TKIP aangeduid in je wifi verbinding? Ik meen dat je dat vroeger kon en dat dit ook werkt(e). Maar normaal gezien is het WPA/WPA2 PSK.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
I_am_Alex
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Windows 10 meldt: wireless beveiliging is verouderd

Heb je al een windows update gedaan?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows 10 meldt: wireless beveiliging is verouderd

@stijn_c 

Heb je de link bekenen?

Wat @igvfer schrijft wordt daat ook bevestigd:

U ziet mogelijk een melding die u vertelt dat u met een Wi-Fi-netwerk bent verbonden dat niet is beveiligd omdat het gebruikmaakt van een oudere beveiligingsstandaard. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als u verbinding maakt met een Wi-Fi-netwerk dat gebruikmaakt van WEP of TKIP voor beveiliging. Deze beveiligingsstandaarden zijn ouder en hebben bekende tekortkomingen.

Iedereen die wat vertrouwd is met deze beveiliging zal u aanraden om geen WEP of TKIP te gebruiken. Heb je dit al eens nagekeken? Is uw wifi-netwerk van Telenet, kijk dan op mijn Telenet.

stijn_c
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Windows 10 meldt: wireless beveiliging is verouderd

De beveiliging stond inderdaad ingesteld op WPA-TKIP. Ik heb het gewijzigd in WPA2-PSK, en nu werkt het weer behoorlijk. Bedankt voor de tip!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Windows 10 meldt: wireless beveiliging is verouderd

@stijn_c  Top. Gelieve de oplossing(en) te markeren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes