Beantwoorden
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

Heb reeds een paar maanden een nieuwe witte modem. Vanaf het moment van vervanging heb ik bijna dagelijks het probleem dat netwerk volledig uitvalt. Geen communicatie meer met witte router...ook Telenet klantendienst kan dan mijn router niet meer bereiken. Door router uit en aan te zetten werkt alles weer. Het uitvallen viel de eerste keer voor toen ik met mijn gsm een snelheidstest wou doen. Heb voor alle zekerheid router opnieuw omgeruild door een nieuwe witte router maar probleem doet zich nog altijd voor. Ter info router staat in kelder en binnen heb ik ook nog 2 AP's om netwerk uit te breiden. Ik heb het gevoel dat iets via de wifi het probleem triggert want ofwel gebeurt het als ik een nieuwsflash of filmpje bekijk op gsm ofwel soms (niet altijd) als ik met gsm van de ene AP zone naar de andere AP zone ga... Het doet zich nog sneller voor als er een 2de smartphone op het wifi-netwerk in huis aanwezig is. 

0 Likes
32 reacties
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

Het is een modem en de zowel de TL-WDR4300 als de Archer C2300 staan al acces points en krijgen dus leveren dus zelf geen ip adres af. Het probleem, dat ondertussen nog steeds opgelost lijkt, deed zich enkel voor wanneer ik het wifi gedeelte onder druk zette. Vandaar dat ik de automode van de channels verdenk die in conflict kwam door de overlapping van de acces points onderling.....

Zoals reeds vermeld is de huidige situatie nog steeds stabiel.

0 Likes
Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Witte modem valt dagelijks uit.

Hier hetzelfde probleem. Valt regelmatig uit en ook 2 AP's (Telenet). Geen Nas en dergelijks in gebruik. 

0 Likes
DEMGE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

Witte modem valt dagelijks uit.

Met uitvallen bedoel je ook zoals in het in mijn geval was namelijk niet meer bereikbaar van buiten uit (klantenservice), leds nog actief op Telenetmodem ( wit model ) en nergens nog internet? Indien ja, kan je net zoals bij mij hopelijk dat oplossen door eens AP1 uit te zetten (voeding loskoppelen) terwijl je alle andere toestellen eens heropstart (ook door voeding even los te koppelen )en een paar dagen wacht om te zien of probleem zich nog voordoet. Indien ja, dan AP 2 uitzetten en alle toestellen op dezelfde manier heropstarten en ook AP1 weer opstarten en afwachten als netwerk stabiel blijft. Zo kan je ontdekken welke AP invloed heeft op het uitvallen. Ik heb ondertussen geen enkele keer meer uitval gehad.