Beantwoorden
frin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Witte nieuwe modem : wifi val regelmatig uit.

Ook ik heb hetzelfde probleem bij de nieuwe "witte modem".

Geen probleem met vaste PC.

Maar zowel bij de tablet als bij de smartphone valt de Wifi regelmatig weg.  Heel vervelend, je zit dan oneindig te wachten.  En daar krijg je stress van uiteraard.  Je moet steeds gaan kijken of de wifi nog wel werkt.

Als de Wifi werkt is de snelheid ruim voldoende.

De test die ik gedaan heb is vreemd en geld voor beide toestellen van verschillend merk.

Als ik de Wifi in de instellingen af zet en dadelijk terug aan, heb ik ook dadelijk volle snelheid.

Dit al meerdere keren gedaan.  Blijft vervelend.

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Witte nieuwe modem : wifi val regelmatig uit.

Probeer via Mijn Telenet eens om je netwerk op te splitsen in 2.4GHz en 5GHz, bijvoorbeeld SSID mijnnetwerk en mijnnetwerk.5GHz. Daarnaast kan je ook experimenteren met het toewijzen van kanalen, ofwel automatisch, ofwel een vast kanaal. Als je een Android smartphone/tablet hebt, dan kan je met deze app kijken welke kanalen bij jou in de buurt ingesteld zijn: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Witte nieuwe modem : wifi val regelmatig uit.

@frin 

Wat @sb verteld klopt volledig! Maar ik had een gelijkaardig probleem zoals u met de witte modem.

Bij mij was de oplossing het volgende:

je surft naar mijn Telenet > mijn thuisnetwerk > modem > modemdetails. Dan open je het kopje signaal. Daar wijzig je voor de 2,4 GHz band het kanaal van automatisch naar vast kanaal 8. Het 5,0 GHz netwerk laat je ongemoeid. Klik onderaan op bewaar en kijk een paar dagen wat dit opleverd?

Bij mij was dit de oplossing.

Never trust in Dust
0 Likes
frin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Witte nieuwe modem : wifi val regelmatig uit.

Ik heb al bijna alle instellingen (signalen, band, kanaal, ..) gewijzigd.  Probleem net hetzelfde.

Vreemd is dat ik het zowel bij een Huawei als met een LG toestel heb.  Plots niks meer.  Dan in de instellingen Wifi af en terug aan en terug volle snelheid.  Want de ontvangst, snelheid is goed.  Echt vervelend bij Skype.  Met de kabel geen uitval.  Nieuwe modem (1 week oud).

De modem (= access point) staat vlak bij de meterkast van de stroom, zo was dat toen er nog geen sprake was van internet. TV kabel en stroom = 1 geheel.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Witte nieuwe modem : wifi val regelmatig uit.

Ik weet niet wat je bedoelt met "modem = access point", want dat klopt niet. Jij hebt een Home Gateway (HGW) of modem/router. Een AP is iets anders. In elk geval, naast de meterkast lijkt me geen goed idee. Kan je die niet verplaatsen? Of je netwerk voorzien van enkele echte AP's?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Witte nieuwe modem : wifi val regelmatig uit.

Dat klopt! Een modem/router of HGW wordt best niet gezet in een ruimte waar zich magnetische velden kunnen ontwikkelen, zoals bij de meterkast. Deze kunnen namelijk radiosignalen storen zoals bvb WiFi.

Never trust in Dust