Beantwoorden
primuszoon
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Telenet Mobile-app? WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Yelo Play-app voor Windows?

iPhone verbindt met WiFree ipv eigen WiFi

Hoi,

 

Ik heb al even lopen zoeken op internet, hier, en andere websites maar nog geen oplossing gevonden. Mijn iPhone (en die van mijn echtgenote) maakt thuis steeds automatisch verbinding met de WiFree ipv met het eigen WiFi netwerk (ook van de Telenet modem).  Op deze toestellen kun je geen prioriteit instellen.. We moeten dus steeds manueel ons thuisnetwerk selecteren.

 

Heeft iemand hier al een workaround voor gevonden? Uitschakelen van WiFree is geen optie vermits we hier veelvuldig gebruik van maken (buitenshuis).

 

De smartphones op WiFree laten thuis is ook geen optie, vermits we gebruik maken van AirPlay en andere zaken zoals apps die als afstandbediening dienen voor de receiver en TV.

6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

iPhone verbindt met WiFree ipv eigen WiFi

Probeer eens in je IPad de WiFri e n Home spot te vergeten zodat ze uit je lijstje zijn verdwenen. Dan zal die wel verbinding maken met je thuisnetwerk. Als je dan achteraf terug de homespot en of wifree toevoegt zal deze als 2e en 3e in je lijstje komen te staan.

Je kan jammer genoeg in je Ipad de verbindingen niet van volgorde veranderen maar dit zou moeten lukken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
primuszoon
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Telenet Mobile-app? WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Yelo Play-app voor Windows?

iPhone verbindt met WiFree ipv eigen WiFi

Heb ik reeds geprobeerd:

- Eerst thuisnetwerk registreren, dan WiFree -> geen succes
- Eerst WiFree registreren, dan thuisnetwerk -> ook geen succes

 

😞

0 Likes
MVa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

iPhone verbindt met WiFree ipv eigen WiFi

Ervoor zorgen dat je thuis-netwerk bovenaan het lijstje komt met onerstaande kennis 🙂

 

Van de Apple website:

Wanneer iOS SSID’s evalueert om er automatisch verbinding mee te maken, geeft het de voorkeur aan gekende netwerken, netwerken met sterke beveiliging en een sterkere relatieve signaalsterkte (RSSI).

iOS probeert in deze volgorde verbinding te maken met netwerken:

  1. Het private netwerk waarmee het laatst verbinding is gemaakt
  2. Een privaat netwerk
  3. Een hotspotnetwerk

Als iOS meerdere netwerken vindt, worden SSID’s geëvalueerd volgens de beveiliging en wordt er één gekozen in deze volgorde:

  1. Private netwerk: EAP
  2. Private netwerk: WPA
  3. Private netwerk: WEP
  4. ...
0 Likes
primuszoon
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Telenet Mobile-app? WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Yelo Play-app voor Windows?

iPhone verbindt met WiFree ipv eigen WiFi

Dus vermits Telenet WiFree via EAP werkt en de thuis WiFi via WPA is hier dus weinig aan te doen... Toch bedankt!
0 Likes
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

iPhone verbindt met WiFree ipv eigen WiFi

Onder instellingen wifi connectie selecteren die je NIET wilt, op "i" drukken, verschijnt o.a. "ignoreren" -> op drukken; daarna het netwerk kiezen wat je voorkeur heeft en opnieuw activeren met passwoord enz.

0 Likes
mediawatcher
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Nieuwe TV-theek? My smart Valentine On a roll... Tien op tien!

iPhone verbindt met WiFree ipv eigen WiFi

Hoi,

 

Dit is een heel makkelijk oplossing, heb dit bij vele vrienden ook opgelost die een iphone of apple laptop hadden.

 

Het probleem je hebt twee wifi netwerken in huis, waardoor de aparaten niet weten op welke eerst inloggen , met als gevolg pakt hij de eerste volgende beschikbare netwerk, de homespot of wififree indien je deze ooit zelf hebt ingesteld.

 

Je ziet wss wel je thuis wifi staan, maar als je inlogt op mijn telenet, zie je dat je modem, 2 netwerken heeft.

 

Inloggen op mijn telenet > mijn internet > draadloze instellingen > beveiliging >

 

je 2.4 ghz en 5.0 ghz moeten dezelfde wifi netwerknaam hebben, en dezelfde wifi wachtwoord hebben.

 

Daarna klik je opslaan, en je gaat merken dat je inlog problemen verdwenen zijn.

 

Overal waar ik vrienden had met apple heeft dit gewerkt, als dit zich voordeed.

 

Dit komt dat ooit jij zelf of iemand anders aan je instellingen heeft lopen prutsen waardoor je nu wifi uitval hebt....