Beantwoorden
Testertje
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Smile! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

meraki or ubiquiti AP met powerline AV 6400

Beste...

 

mijn schoonvader gebruikt thuis powerlines AV 6400

zijn setup is momenteel 1 blok bij de modem en dan in de bureau 2 blokken op een verlengsnoer???

ik dacht dat powerlines rechtstreeks op een stopcontact moesten maar blijkbaar werkt dit...

wat ik ook bizar vind is dat hij 2 blokken op dit verlengsnoer heeft. vanuit 1 blok vertrekt een utp naar zijn computer. Wil dat zeggen dat die 2e blok dan de WIFI verzorgd of kan een blok zowel LAN als WLAN tegelijk verzorgen waardoor die 2e eigenlijk nuteloos is?

 

Nu de reden waarom ik er naar gekeken had is omdat we WIFI in de tuin willen voorzien.

Ik zie volgende mogelijkheden:

OF we gaan bridgen maar daar heb je best een obstakel vrije rechtstreekse connectie voor, tenzij iemand ervaring heeft met ubiquiti APs want dacht dat die dat konden opvangen

OF we zetten een switch achter de powerline, steken de UTP van de pc hierop en leggen een nieuwe UTP door de tuin om daar een AP op aan te sluiten (meraki of ubiquiti)

OF we leggen op dezelfde fase een stroomkabel zodat ik die 2e (volgens mij nu onnuttige) powerblok dan in de tuin zetten en we daardoor daar ook een WIFI signaal krijgen

 

Kan iemand hiermee helpen of heb je een gelijkaardige setup?

Kan je met meerdere powerblokken op dezelfde fase werken? (ik heb weinig ervaring hiermee want mijn huis is voorzien met UTP kabels in iedere ruimte)

 

bedankt alvast

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

meraki or ubiquiti AP met powerline AV 6400

Dit lijkt me een mogelijke oplossing:

"we zetten een switch achter de powerline, steken de UTP van de pc hierop en leggen een nieuwe UTP door de tuin om daar een AP op aan te sluiten (meraki of ubiquiti)"

Een PWL op een blok kan werken maar de kans op storingen verhoogt wel.

2 Powerlines op een blok is niet echt nodig tenzij je 2 toestellen wil aansluiten maar dan ben je beter af met na 1 powerline een switchke te zetten.

Dus 1 PWL is genoeg als die ook Wifi verbinding geeft. Op de UTP aansluiting kan je gewoon de PC aansluiten.

De 2e PWL kan je ergens eens proberen in het tuinhuis en kijken wat het geeft. En dan al of niet een AP op aansluiten.

Als je een UTP legt tot in de tuin probeer dit dan rechtstreeks op de modem te doen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes