|
26.384
netweters
|
164.281
antwoorden
|
|
22.052
vragen
|
speedtest prima en toch laadt mijn internet traag op bepaalde momenten (het facebook of amazon icoontje blijft maar rondtoeren...). Buffer probleem melding op TV/netflix/internet radio.
reeds 4 techniekers kwamen over de vloer zonder verbetering op te leveren.
Ik wordt er moedeloos van en heb het idee dat het met mijn oude ADSL verbinding soms nog vlotter ging.... 😞 Op sommige momenten loopt het wél prima.
Ik heb een recente modem met voldoende pods. Recente PC.
Ik vermoed overbelasting. Kan veranderen van provider mij helpen?
Ja, ik had zelf ook problemen met overbelasting van de coaxkabel: https://www.netweters.be/t5/WiFi/Internetsnelheid-DL-piekuren-ontzettend-laag-10-Mbit/m-p/215185#M22...
Verandering kan zeker helpen! Ik heb nu VDSL bij Mobile Vikings en dit is perfect stabiel. Alle websites laden snel, streaming werkt perfect. Niets op aan te merken tot nu toe.
Draadloos? Bekabeld? Welke modem? Hoe heb je getest via Speedtest? Veel informatie geef je niet. Hoe meer informatie jij geeft, hoe makkelijker men je kan helpen.
Hallo, de PC is bekabeld en de tv in huis werkt via wifi (pods). Ik heb de meest recente modem (vraag me geen type daar ken ik niks van). Het ene moment gaat het goed op andere momenten zit ik wortel te schieten achter mijn scherm... Ik heb twee computers in huis en die vertonen diezelfde miserie. Meer kan ik u niet vertellen. De 4 techniekers die aan huis kwamen verzekerden mij dat het probleem wellicht niet in huis ligt....
Je modem kan je zien via (website) MyTelenet > Wifi-netwerk > Modem > Algemeen.
Als het aan de kabel zou liggen, dan zien die techniekers dat normaal gezien wel op hun overzicht. Als dat zo zou zijn, dan zouden wel iets gezegd hebben.
Is het altijd op hetzelfde tijdstip, bijv. tussen 19 en 22u., of is het echt sporadisch? Je gebruikt ook geen eigen router of zit er misschien ergens een switch in uw netwerk?
hi, bedankt voor de hint voor d modem... F@ST3896LG-TN is het ding.
neen ik ervaar de problemen op elk mogelijk tijdstip.
De techniekers die langskwamen zeiden iets van een node probleem... Ik denk dat dit betekent dat de bandbreedte overbelast of opgeslorpt wordt klopt dit? En... wat kan men er aan doen?
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. De eerste vijf techniekers deden standaard procedures op de modem en gebaarden zich "van de domme" toen ik vroeg of het probleem misschien buitenshuis lag.
De zesde technieker heb ik vlakaf gezegd dat ik het beu was en dat hij mij precies moest vertellen hoe het zat. Hij heeft toegegeven dat ze van zijn baas officieel tegen klanten nooit iets mogen zeggen over eventuele problemen met de node.
Het was hier dus ook een node probleem. Zes afspraken en enkele verlofdagen heeft me dat gekost!
Achteraf bekeken dus omdat de techniekers bewust bleven zwijgen over de echte oorzaak.
Ik heb Telenet dan in januari buitengegooid en VDSL genomen, probleem opgelost.
Ongelofelijk toch, Telenet doet echt alles om problemen te ontkennen en klanten in het ongewisse te laten!
Je kan eens contact nemen met de eigenaar van de kabel en de node
https://www.wyre.be/nl/contactformulier
Er zijn de laatste tijd veel klanten bij gekomen daardoor gaat het in de piek uren minder om iedereen
internet te geven ook de budget klanten